rund skål med yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    rund skål med yngel.

    vet att runda skålar inte är att rekommendera överhuvudtaget bortsett som prydnad med växter, men jag har en fråga ändå.

    jag har segelfensmolly, och periodvis så vill jag behålla lite yngel, och jag använder yngelkasse. men de växer snabbt, och de tar mer och mer plats i kassen.
    vore det inte bättre att hålla dem i ett större utrymme (läs: rund skål) så pass länge att de blir så stora att de andra fiskarna i min vanliga tank inte äter upp dem?

    ett vanligt och större akvarium vore självklart bättre, men mörka krafter (läs: min fru) tillåter inte mig att köpa en vanlig tank pga platsbrist i lägenheten.
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    #2
    vet att runda skålar inte är att rekommendera överhuvudtaget bortsett som prydnad med växter, men jag har en fråga ändå.

    jag har segelfensmolly, och periodvis så vill jag behålla lite yngel, och jag använder yngelkasse. men de växer snabbt, och de tar mer och mer plats i kassen.
    vore det inte bättre att hålla dem i ett större utrymme (läs: rund skål) så pass länge att de blir så stora att de andra fiskarna i min vanliga tank inte äter upp dem?

    Ursprungligen postat av bena
    ett vanligt och större akvarium vore självklart bättre, men mörka krafter (läs: min fru) tillåter inte mig att köpa en vanlig tank pga platsbrist i lägenheten.
    Vet hur det är med tjejer och plats, jag fivk böna och be för att få ett akvarium till mina scalare yngel, det slutade med ett 110l på köksbordet, sen tyckte till och med hon att det var häftigt att se hur ynglen uttvecklades.

    så nu har hon ett akvarium med platy yngel, dom är lättsköta för henne...

    så ha dom i skålen och tjata vidare
    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
    Mina Malar:
    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

    Kommentar

    • bena
      • April 2006
      • 1245

      #3
      Ursprungligen postat av smegga
      vet att runda skålar inte är att rekommendera överhuvudtaget bortsett som prydnad med växter, men jag har en fråga ändå.

      jag har segelfensmolly, och periodvis så vill jag behålla lite yngel, och jag använder yngelkasse. men de växer snabbt, och de tar mer och mer plats i kassen.
      vore det inte bättre att hålla dem i ett större utrymme (läs: rund skål) så pass länge att de blir så stora att de andra fiskarna i min vanliga tank inte äter upp dem?



      Vet hur det är med tjejer och plats, jag fivk böna och be för att få ett akvarium till mina scalare yngel, det slutade med ett 110l på köksbordet, sen tyckte till och med hon att det var häftigt att se hur ynglen uttvecklades.

      så nu har hon ett akvarium med platy yngel, dom är lättsköta för henne...

      så ha dom i skålen och tjata vidare
      har ingen skål än. vill inte köpa en förens jag har besked på att det är ok kortare perioder jämnfört med yngelkasse.
      jag brukar inte direkt ta hand om mina yngel, utan låter min black ghost äta upp dem, men det är hon som ville behålla ynglena mest. så jag får väl hota med att de blir mat om jag inte får köpa minst 110L's...

      Kommentar

      • jesper_b
        • June 2006
        • 1201

        #4
        Absolut dom måste ha mist 110l för att klara sig
        www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
        Mina Malar:
        L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

        Kommentar

        • bena
          • April 2006
          • 1245

          #5
          hittade en massa andra trådar när jag sökte efter liknande, så denna tråd har ingen funktion längre.

          /bena

          Kommentar

          Arbetssätt...