BlackMolly yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roysan
    • July 2006
    • 202

    BlackMolly yngel

    tjopp, har ett par BM som ynglat +24st dom är 5-6 dagar gamla nu och jag undrar när dom börjar få färg? dom är vit eller ljusgrå nu, vissa lite mörkare men jag tror dom är det för dom har legat under en sten eller nåt.
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    Ursprungligen postat av roysan
    tjopp, har ett par BM som ynglat +24st dom är 5-6 dagar gamla nu och jag undrar när dom börjar få färg? dom är vit eller ljusgrå nu, vissa lite mörkare men jag tror dom är det för dom har legat under en sten eller nåt.
    mina är ca 2,5 vecka gamla, jag väntar fortfarande på att alla ska bli svarta
    / dtoppen /

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      Är de inte svarta vid födslen så blir de inte svarta för att de växer upp, är de ljusa kommer de att växa upp antingen helt ljusa eller med fläckar, oftast brokiga.
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • roysan
        • July 2006
        • 202

        #4
        mamman är ca: 70% svart resten silver-grå.

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Även om man har M-svart H-svart så blir det ljusa eller brokiga eller svarta yngel.

          Vid födsel ser man vad de blir men är de svarta så blir de svarta men kanske lite ljusa på buken.
          Är de ljusa kan de bli ljsua ellr som man finner i vissa butiker dalmatiner då har de punktfläckar annar brokiga då de kan vara hälften svarta och resten fläckiga man ser detta bäst efter 2-3 veckor.. mata varje dag och gärna lagom men kanske 2-4ggr så växer de upp snabbt..
          Lycka till
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • rödtoppen
            • June 2006
            • 3148

            #6
            Ursprungligen postat av peterhaack
            Är de inte svarta vid födslen så blir de inte svarta för att de växer upp, är de ljusa kommer de att växa upp antingen helt ljusa eller med fläckar, oftast brokiga.
            å fan, det visste jag inte. I vissa djuraffärer ser man ibland dalmantinermolly men det är inte ofta.... är det vanligt att de blir brokiga i färgen?
            / dtoppen /

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              #7
              Lite olika från kull till kull, som nu denna kullen fick jag många ljusa lite svarta kanske 20%svart resten ljsua som ser ut att bli med minimala fläckar förra kullen blev det väl 40-60 ja lite så kan det skillja sig jag har haft kullar med 1ljus och 20st svarta...
              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              Arbetssätt...