övergravid guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    övergravid guppy

    hej jag tittade till mina fiskar för ett par timmar sedan och då såg jag att min ena guppy hona är gravid men dubbelt så stor som hon brukar vara och hon ser ut som en U-båt och har bristningar/börjat blöda under "huden" på tre ställe vad gör jag ska jag låta hon va eller ska hon till paradiset ()

    vill helst inte att någon fisk ska lida någon som har hamnat i samma situation, vad gjorde du då? eller någon som vet vad man ska göra?
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    ibland får guppy problem och kan inte föda utan slutar med att honan dör istället.

    finns dom som valt att göra kejsarsnitt och vissa har fått ut levande yngel av det.

    har hon börjat blöda låter det osm det är försent för henne.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Rogli
      • August 2005
      • 132

      #3
      Jag hade en stor kulturguppyhona som också blev "övergravid". Hon bara svällde och svällde. Till slut började det bukta en extra mage vid analöppningen men inga yngel kom. Efter flera dagar födde hon en j-a massa yngel men det blev hennes sista kull. Efter det blev hon som en urkramad trasa, krokig och dan. Så det blev fiskhimmlen efter det.

      Kommentar

      Arbetssätt...