Yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kkk
    • May 2006
    • 597

    Yngel

    Tänkte bara berätta att jag har fått 3 omgångar med guppyyngel sista 2 veckorna. I karet finns det mycket flytväxter och bra med gömställen för ynglen på botten.Totalt så har vi i dagsläget ca 25 yngel i varierande storlekar som går i samma kar som de vuxna. Har inte använt yngelholkar eller dyl. Temperaturen hålls på 26 grader och det verkar som om guppisarna trivs.
    Ett stort plus är att de är vackra och roliga att titta på.
    MVH/kkk
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Ursprungligen postat av kkk
    Tänkte bara berätta att jag har fått 3 omgångar med guppyyngel sista 2 veckorna. I karet finns det mycket flytväxter och bra med gömställen för ynglen på botten.Totalt så har vi i dagsläget ca 25 yngel i varierande storlekar som går i samma kar som de vuxna. Har inte använt yngelholkar eller dyl. Temperaturen hålls på 26 grader och det verkar som om guppisarna trivs.
    Ett stort plus är att de är vackra och roliga att titta på.
    MVH/kkk
    Grattis! Det verkar verkligen som om du fått dina guppis att stortrivas!!!

    Det är så roligt att få yngel och se dom växa upp! Alltid spännande att se hur dom kommer att se ut som vuxna.

    Har själv en slöjguppyhanne som fötts hos mig och som nu har blivit pappa! Ska bli roligt att se hur dom ynglen artar sig. En hanne ser ut precis som sin far när han var i den åldern...

    Annars har jag mest Endlers guppy!
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • kkk
      • May 2006
      • 597

      #3
      Yngel

      Jag tror nog att guppisarna trivs, för jag har bara haft dom i 5 veckor. Har varit noga med att köpa svenskodlade honor och hanar från flera håll.
      Det roligaste i det hela är att den första guppyn vi fick hem var ett yngel i en påse med andmat,vilken miss, 3 veckor senare slet jag som ett djur för att få dän alla sk...t. Till min stora förvåning överlevde detta yngel i ett akvarium med vuxna guramisar.Nu har alla 15 guppisar (ink. det nu lite större ynglet) ett eget kar på 80 liter.

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Ursprungligen postat av kkk
        Det roligaste i det hela är att den första guppyn vi fick hem var ett yngel i en påse med andmat,vilken miss, 3 veckor senare slet jag som ett djur för att få dän alla sk...t. Till min stora förvåning överlevde detta yngel i ett akvarium med vuxna guramisar.Nu har alla 15 guppisar (ink. det nu lite större ynglet) ett eget kar på 80 liter.
        Extra roligt med ett "bonusyngel"! Den fisken kommer att bli en riktig överlevare som klarar av att hålla sig undan vuxna guramisar!
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        Arbetssätt...