svärdbäraryngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tissi
    • October 2005
    • 20

    svärdbäraryngel

    jag har tänkt åka bort några dagar...är det nån som vet vad man kan ge för foder????? för man måste ju mata flera gånger per dag
    kan man ge helgfoder???
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dom klarar sig säkert utan mat några dagar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      om du med helgfoder menar dom där vita blocken som finns i matbutiken så är det nog bättre att skippa dom.

      om du söker lite på "semesterfoder" till exempel kommer du hitta både en och 2 negativa inlägg om semesterfoder.

      annars finns ju foderautomat, drivs av batteri och vet inte om det gäller alla men iallafall en del kan mata upp till 4ggr per dag.
      dock bör du söka efter information om dom då dom funkar mer eller mindre dåligt med olika foder beroende på konstruktion.
      Senast redigerad av Raven; 31 May 2006, 04:30.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Hynt
        • May 2006
        • 224

        #4
        Sedan har man väl schyssta grannar eller vänner som kan komma och mata dom små rackarna det har iaf jag
        http://hynt.info.se/

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          jo snälla grannar är inte fel, problemet är bara att det då lätt blir för mycket mat men går ju förbereda portioner.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Hynt
            • May 2006
            • 224

            #6
            sant.. sedan desvidare dom gör som dom lovar.. :P sedan händer det att dom missar och tar igen det sedan =)
            http://hynt.info.se/

            Kommentar

            • sockerconny
              • October 2004
              • 2349

              #7
              Ursprungligen postat av Raven
              jo snälla grannar är inte fel, problemet är bara att det då lätt blir för mycket mat men går ju förbereda portioner.
              Ett alldeles lysande tips från (om jag inte missminner mig) Gladhertha, det är att använda såna där små "pytsar" (ett bättre ord någon?) som man tar ketchup i på McDonalds.

              En matning i varje "pyts"!
              Borde inte gå att misslyckas då, inte ens för icke-akvaristiska personer!

              Kommentar

              Arbetssätt...