platyyngel..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eve___
    • April 2006
    • 24

    platyyngel..?

    jag har två platy, en hona och en hane. skulle väldigt gärna vilja ha yngel, men de verkar inte bry sej om varandra eller vad man ska säga.. kan det vara så att de inte tycker om varann? kan jag köpa en hona till eller bråkar de då?
  • crazyfish
    • March 2006
    • 63

    #2
    Det är bara bra om hanen har mer än en hona, om det bara finns en hona kan den bli stressad av all uppvaktning.. Det är iaf vad jag hört från andra här. Jag köpte själv två honor och en hane av platy från början. Nu har jag massa yngel som har klarat sig också, utan att jag har tagit upp dem, så de förökar sig snabbt. Jag skulle köpt en hona till om jag var du... men du skrev väl i en annan tråd att honan som du har börjar bete sig konstigt. Kanske ska avvakta lite då och se så att hon inte har någon sjukdom, innan du skaffar fler.

    Kommentar

    • Eve___
      • April 2006
      • 24

      #3
      ja, precis hon är lite deppig. men kan inte det bero på att hon blir lite stressad av all uppvaktning? eller hon kanske är gravid! ;P kan de inte bli lite konstiga av det?
      okej vad bra, jag trodde man var tvungen att ha en sån där ynglbehållare för att de skulle överleva.. hade du inga andra stora fiskar som ville käka dem eller?

      Kommentar

      Arbetssätt...