Akut Sjuk Firre???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • annaj
    • April 2006
    • 31

    Akut Sjuk Firre???

    Har i dag varit och köpt 4 st orange Molly. Tre av dem simmar omkring och verkar ok. Den fjärde ligger på botten, flyttar sig lite och verkar få "slagsida" ibland. Tycker ej om när andra fiskar är i närheten. Jag har gjort allt enl. konstens alla regler med att hälla i vatten i påsen osv och de var ok då. Men nu ca 1 timme efter att jag släppt dem fria beteer hon sig konstigt? Sjukdom eller är hon bara känsligare för övergången??
  • annaj
    • April 2006
    • 31

    #2
    Nu när jag kom ut i köket igen så låg firren död på gruset. Vad kan det finnas för orsak? Stress?

    Kommentar

    • Adamb
      • November 2005
      • 184

      #3
      Jag skulle tro att de är sjukdom för om man gör som de man ska göra så ska inget gå fel.

      //Adamb

      Kommentar

      • PlatyYngel
        • January 2006
        • 1105

        #4
        Du ska nog försöka ringa till affären och be att få en ny fisk...
        / Marcus

        Kommentar

        • Thomas&Anna
          • January 2006
          • 1030

          #5
          Kan vara olika Phvärden på vattnet i ditt kar förhållande till affärens. Många fiskar är känsliga för det.
          Thomas & Anna

          www.annaothomas.com

          Kommentar

          • annaj
            • April 2006
            • 31

            #6
            död fisk

            Fast jag gjorde precis så som de på zooaffären sa att jag ska göra, 1 dl vatten från akvariet i påsen var femte minut i tjugo minuter och sen ta ut dem ur påsen. Och de andra fiskarna verkar må väl men nu är det ju en av de stackarna som är utanför. Men förhoppningsvis hittar han en kompis bland de svarta Mollysarna!

            Kommentar

            • maricici
              • March 2006
              • 303

              #7
              Ursprungligen postat av annaj
              Fast jag gjorde precis så som de på zooaffären sa att jag ska göra, 1 dl vatten från akvariet i påsen var femte minut i tjugo minuter och sen ta ut dem ur påsen. Och de andra fiskarna verkar må väl men nu är det ju en av de stackarna som är utanför. Men förhoppningsvis hittar han en kompis bland de svarta Mollysarna!
              Fråga ditt zoo om dom har sjuka fiskar också, det händer även att sjukdomar utbryter på zoo och man får hem smitta.
              I
              MY

              Kommentar

              Arbetssätt...