Ointresserad guppy hane..!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tikkatikkatini
    • February 2006
    • 181

    Ointresserad guppy hane..!

    Jaa, köpte en hane och två honor till de som jag redan har.. en jätte liten hona och en gravid hona.. så nu är de ju två hanar på fyra honor.. men saken är den att den nya guppy hanen som är orange till färgen är totalt ointresserad av hononra.. när blir han det eller blir han det aldrig?
  • crazyfish
    • March 2006
    • 63

    #2
    jag köpte en ny guppyhane till mitt akvarium för några veckor sedan. i början verkade han också ganska ointresserad av honorna (har fyra st, två fullvuxna + ett stort och ett litet honyngel), men jag tror att det var innan stressen hade lagt sig av att befinna sig i en ny miljö. nu är han på dem konstant får jag säga.

    Kommentar

    • Tikkatikkatini
      • February 2006
      • 181

      #3
      okej.. hmm.. får hoppas att han finner sig till rätta då..
      för han är såå fiin, och det vore ju kul om man kunde få yngel som ser ut som honom nån gång.. tack för hjälpen!

      Kommentar

      • Alicia
        • February 2006
        • 60

        #4
        När jag satte ned min utvalda guppyhane till mina nya honor, så tog det i alla fall två dagar innan han började "dansa" för dem och visa upp sig. Han hade då bott ihop med mina andra hanar, så jag tror att han behövde lite tid på sig att förstå vad han skulle med honorna till. Guppys är ju extremt fertila så din hane kommer med 100% säkerhet att börja uppvakta honorna inom några dagar!
        110 liters Juwel, svenskodlade guppies
        5 kg kattflicka

        Kommentar

        • Tikkatikkatini
          • February 2006
          • 181

          #5
          nu är han fruktansvärt intresserad! hehe..
          Känns skönt..

          Kommentar

          Arbetssätt...