Kamikaze black molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morphriz
    • October 2005
    • 875

    Kamikaze black molly

    huj!

    När jag skulle ge fiskarna kvällsmat ikväll tog min gravida(heter det så?) Black Molly hona sig för att hoppa ur. Jag har alltid tyckt att Mollysarna är sega, sävliga och lata. Men tji fick jag

    Hon klarade sig bra verkar det som och åt som en tok 10sek efter att jag släppt i henne igen! Så det var nog hungrig hoin var Hoppas att ynglen klarade sig.
    --
    #define QUESTION ((bb) || !(bb))
    - Shakespeare.
  • crazyfish
    • March 2006
    • 63

    #2
    min guppyhona hoppade ur för några veckor sedan.... fast den blev stressad när jag höll på att möblera om lite i akvariet. vilken panik jag fick! den hamnade bakom hurtsen som jag har akvariet på, men jag lyckades få tag i den och den verkar inte heller ha fått några men för livet. men fattar inte hur de kan klara att ta ett sånt fall; rätt högt för en liten fisk. hade det varit en människa hade den inte överlevt.

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      vet inte hur många gånger ja fick ta upp mina silverhajar från golvet när ja hade dom.. varenda gång ja höll på i akvariet va de alltid nån som hoppa ur o landa på golvet.
      som tur va blev ingen skadad
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Jenny_E
        • July 2004
        • 661

        #4
        Hade en kampfiskhona som hoppade ur/försökte hoppa ur så fort de skulle få mat.
        Dvs att man varje dag var tvungen att ha noga koll när man matade, och riskera att få fisken på golvet. Hon verkade aldrig få några men dock.

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          En del fiskar hoppar gärna ut ur akvarierna om de inte trivs tillräckligt.
          Killis t ex brukar beskrivas som ssk hoppvilliga.
          Dock - om fiskarna känner sej trygga - så hoppar de inte.
          Tror själv att mathållningen också spelar roll.
          Jag har själv inte haft något hopp på drygt ett år nu faktiskt.
          Mera bra mat, mera flytväxter -> mindre hopp enligt min mening.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • morphriz
            • October 2005
            • 875

            #6
            Black Molly honan bor med "sin" hane, ett platy par. fyra zebra danio och tre dvärgbotior. BM och platy paren har klämt ur sig en massa ungar den senaster månden. TIllräckligt många för att göra zebrorna mätta iaf.. Just nu är det jätte många ungar och hon ska som sagt få fler. Det kanske har nått att göra med att hon hoppade. Hon kanske ville hoppa till ett "bättre" ställe för nästa kull.
            --
            #define QUESTION ((bb) || !(bb))
            - Shakespeare.

            Kommentar

            • mayday
              • November 2005
              • 2085

              #7
              Jag har alltid tyckt att Mollysarna är sega, sävliga och lata. Men tji fick jag
              ofan aldrig sätt en livligare o aktivare fisk altså
              ______________________________________________

              "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

              Kommentar

              • Rogli
                • August 2005
                • 132

                #8
                Hade en gång ett par riktigt stora påfågelciklider som var bra glupska. Jag tyckte aatt det var roligt att hålla pellets lite ovanför ytan och få dem ta den ur handen. Men jag gick en gång lite långt och höll pelletsen någon dm ovanför vilket naturlligtvis resulterade i att en av dem tog sats ordentligt och flyger upp ur akvariet och hamnar på golvet. Jag blev smått chockad för när en sådan stor firre landar på golvet smäller det rätt bra och när den sprattlade för livet där var det som att få en jätteabborre i botten på en eka. Den klarade sig dock bra men blev lite bleserad, men det läkte ut fint. Jag kan tillägga att jag slutade kolla hur högt de kunde hoppa!

                Kommentar

                Arbetssätt...