Synkade födslar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perrx
    • October 2005
    • 119

    Synkade födslar

    Såhär blir det varje gång! Igår gick en av mina fyra endlershonor och gömde sig för att föda, några minuter renare anslöt en till och en till.... och imorse var alla fyra smala. Hur kommer det sig att dom alltid föder samtidigt, det kan ju knappast vara slumpen.
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Jag vet inte hur det funkar med fiskar, men hos andra djur som lever i flock har jag för mig att cyklerna styrs av den dominanta honan.
    Det har varit likadant med mina guppy oxå
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Är det inte samma sak med människor, kanske inte just födslar, men menstruationscykeln brukar väl synkas hos kvinnor som umgås mycket.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Krax
        • December 2005
        • 1329

        #4
        Smart! Risken för ynglen att bli uppätna är mycket mindre om de kan få skydd av ett stort stim.

        Jag fick 20 yngel under ett par dagar och det måste ha varit mer än en hona som födde dom. Honorna var så små och ynkliga (vildform).

        Kommentar

        • mayday
          • November 2005
          • 2085

          #5
          Ursprungligen postat av heeke
          Är det inte samma sak med människor, kanske inte just födslar, men menstruationscykeln brukar väl synkas hos kvinnor som umgås mycket.

          lite off här nu men faktum är ju att tjejer o fiskar luktar också samma

          kan finnas fler intresanta samanband ..
          ______________________________________________

          "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

          Kommentar

          Arbetssätt...