Väntar otåligt på guppyfödsel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alicia
    • February 2006
    • 60

    #16
    Tack! Jag känner mig jättestolt över de små liven!
    I morse hittade jag en till, så nu är det ca 21 st. (Om jag inte räknat fel). Det är bara den ena honan som ser tömd ut. Den andra honan är fortfarande rund, så kanske jag får fler bäbisar!
    Den här kullen föddes på dag 30. Då har jag räknat efter när jag köpte dem och satte dem med min hane. Eventuellt har min hane inte befruktat dem första dagen som jag tog för givet. - Sen är det ju det där med att de kan gå med spermier från tidigare befruktningar ett tag utan att graviditeten sätts igång. Det är nog väldigt svårt att beräkna när förlossningen kommer att ske, man får börja hålla utkik när de ser fyrkantiga ut - då brukar det vara dags.
    110 liters Juwel, svenskodlade guppies
    5 kg kattflicka

    Kommentar

    • Spirellan
      • April 2006
      • 3

      #17
      Jag har köpt ett akvarium till sonen min. Han lyckades se för ca 1, 5 månad se yngel från den ena guppi honan vi har. snabbt köpte vi yngelakvarium men lyckades rädda bara 3. Nu dog en tyvärr igår...Hur länge ska man behöva vänta innan de är säkra att inte bli uppkäkade. Har svärdbärare och neontetror annars...

      Kommentar

      • Alicia
        • February 2006
        • 60

        #18
        Precis nu håller min andra hona på att föda! Så nu har jag två kullar yngel. De kommer i en väldig fart, hon pluppar ur sig 2-3 åt gången och jag har fullt sjå att fånga upp dem med ett teskedsmått. (De ska till yngelakvariet till de andra syskonen). Jag har inte kunnat räkna dem än, men det blir runt 20 st gissar jag!
        110 liters Juwel, svenskodlade guppies
        5 kg kattflicka

        Kommentar

        Arbetssätt...