Aggresiv mollyhona :o

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Botanic
    • March 2006
    • 20

    Aggresiv mollyhona :o

    Jag undrar om min dalmatinmolly hona e som hon ska. Hela tiden simmar hon efter den stackars hanen, verkligen anfaller. Som att jaga bort honom eller nått. (Speciellt när dom får mat)
    Är det här normalt beteende? Jag hade nästan trott det skulle vara tvärt om, att hanen e efter honan. men men, vad vet jag
    Min kampfisk och mina malar lämnar hon ifred.

    Sen en annan fråga. När jag matar så kör jag på 3 min regeln som står på fiskmatsförpackningen (flingor). Men mina mollys är dom enda som får någon mat. Dom är för gluppska för kampis helt enkelt. Är det något fel på han eller nått? va ska jag göra?

    Tack
  • mayday
    • November 2005
    • 2085

    #2
    mata med olika foder
    jag matar med flinger för o distrahera mollys sen ger ja granulat osv till resten som sjunker
    ______________________________________________

    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

    Kommentar

    • Botanic
      • March 2006
      • 20

      #3
      Ursprungligen postat av mayday
      mata med olika foder
      jag matar med flinger för o distrahera mollys sen ger ja granulat osv till resten som sjunker
      Ok, jag får prova det.
      Men är det inte någon som har nån teori varför min mollyhona är en sån bitch?

      Kommentar

      • PlatyYngel
        • January 2006
        • 1105

        #4
        Hon är av honkön... ! Nejdå, hon kanske är vresigare än andra. Det finns ju människor och djur som är så varför inte fiskar också?! Dom är ju djur...
        / Marcus

        Kommentar

        • Botanic
          • March 2006
          • 20

          #5
          Ursprungligen postat av PlatyYngel
          Hon är av honkön... ! Nejdå, hon kanske är vresigare än andra. Det finns ju människor och djur som är så varför inte fiskar också?! Dom är ju djur...
          hahaha, aa.. måste va så :P jag hoppas bara de blir yngel nån gång.

          Kommentar

          • PlatyYngel
            • January 2006
            • 1105

            #6
            Ursprungligen postat av Botanic
            hahaha, aa.. måste va så :P jag hoppas bara de blir yngel nån gång.
            Jo, det lär nog bli yngel för hannen har kanske kommit till nån gång och det räcker. Är dom ett "nygift" par eller har dom levt ihop i ett tag? Om dom är nygifta kanske honan lugnar ner sej efter ett tag...
            / Marcus

            Kommentar

            Arbetssätt...