black molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jossefine
    • February 2006
    • 97

    black molly

    Min black molly hona har en vit prick vid "analen" vad kan det betyda?
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

    #2
    tror att gravida guppyhonor kan få det precis innan de ska föda, men jag vet inte om det är samma för molly !!

    //kim
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

    Kommentar

    • Botanic
      • March 2006
      • 20

      #3
      Jag hittade den här sidan för ett tag sen när jag letade lite info om mina dalmatinmollys: http://www.timstropicals.com/Invento.../MollyInfo.asp

      Om du inte orkar läsa så står det typ att när dom e gravida så har honorna en mörk fläck nära analfenan. Nu säger du att den har en vit fläck åå det kanske e nån blackmolly grej att den e vit i stället för svart. Lite svårt att se en svart fläck på en black molly hehe

      Kommentar

      • Jossefine
        • February 2006
        • 97

        #4
        Ursprungligen postat av Botanic
        Jag hittade den här sidan för ett tag sen när jag letade lite info om mina dalmatinmollys: http://www.timstropicals.com/Invento.../MollyInfo.asp

        Om du inte orkar läsa så står det typ att när dom e gravida så har honorna en mörk fläck nära analfenan. Nu säger du att den har en vit fläck åå det kanske e nån blackmolly grej att den e vit i stället för svart. Lite svårt att se en svart fläck på en black molly hehe
        hehe ja det är det ju, men det är kanske som du säger, vet du nåfon mer bra sida om det?

        Kommentar

        • Jossefine
          • February 2006
          • 97

          #5
          hur ofta får de ungar?

          Kommentar

          • neon_kimpan
            • August 2005
            • 1733

            #6
            men hon är väl inte vit vid hela analen eller ?? för det är väl bara som en liten prick eller ??

            //kim
            MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

            Kommentar

            • Jossefine
              • February 2006
              • 97

              #7
              Ursprungligen postat av neon_kimpan
              men hon är väl inte vit vid hela analen eller ?? för det är väl bara som en liten prick eller ??

              //kim
              nej det är det inte det är bara en prick..

              Kommentar

              • Lena123
                • January 2006
                • 336

                #8
                Mina platyhonor får en vit prick strax innan dom ska föda.

                Kommentar

                • Jossefine
                  • February 2006
                  • 97

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lena123
                  Mina platyhonor får en vit prick strax innan dom ska föda.
                  okej ungefär hur lång innan?eller hur långt tar det innan hon föder?

                  Kommentar

                  • PlatyYngel
                    • January 2006
                    • 1105

                    #10
                    Jag kanske kommer och förstör stämningen lite men mina Black Molly jag hade en gång i tiden hade alltid en vit fläck där och jag skulle tro att det du ser är slutet på tarmen (analen), men att den vidgas innan födsel.
                    / Marcus

                    Kommentar

                    • Lena123
                      • January 2006
                      • 336

                      #11
                      Ursprungligen postat av PlatyYngel
                      Jag kanske kommer och förstör stämningen lite men mina Black Molly jag hade en gång i tiden hade alltid en vit fläck där och jag skulle tro att det du ser är slutet på tarmen (analen), men att den vidgas innan födsel.
                      Det var så jag menade. det är slutet på tarmen som liksom "pluppar" ut lite. Bra förklarat va?? Hos mina platy så "pluppar" den ut några dagar före födseln.

                      Kommentar

                      • Jossefine
                        • February 2006
                        • 97

                        #12
                        Ursprungligen postat av Lena123
                        Det var så jag menade. det är slutet på tarmen som liksom "pluppar" ut lite. Bra förklarat va?? Hos mina platy så "pluppar" den ut några dagar före födseln.
                        okej tck så mycket, har även en blöack molly som inte är så tjock så då är det väll som ni säger..

                        Kommentar

                        Arbetssätt...