Fight mellan platyhanar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • crazyfish
    • March 2006
    • 63

    Fight mellan platyhanar?

    Hej, köpte från början tre platyer till mitt akvarium, en hane och två honor. Den ena honan födde en stor kull och 6 av ynglen överlevde och har blivit könsmogna. Idag såg jag att det i alla fall finns EN hane bland de 6, gonopodiet håller på att utvecklas. Trodde först att alla var honor.... Men det jag undrar nu är hur hanen jag köpte från början kommer att reagera då han upptäcker att det finns ytterligare en platyhane i akvariet. Kommer han att jaga ihjäl den eller är det inte säkert att det händer något?? Har redan sett att det stackars ynglet gömmer sig ibland, men vet inte om det är därför; den fullvuxna hanen jagar ju alla honorna (ynglen) nu när de blivit könsmogna. Han har 6 honor för sig själv.... , tror han.
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Så länge det finns nog med honor för båda så bråkar dom inte. Hade du haft säg 1 hona och 2 hanar, då hade det blivit bråka.
    Räkbiten


    Kommentar

    • crazyfish
      • March 2006
      • 63

      #3
      Ok.. Det var ju bra Tack för svaret

      Kommentar

      • PlatyYngel
        • January 2006
        • 1105

        #4
        Jag har 2 hannar och 4 honor och den mindre hannen får vara med lite grand men oftast blir han ivägkörd. Men inte så att han skulla dö av det. Han får lugn och ro oftast och får mat så det ska nog inte bli så mkt problem.
        / Marcus

        Kommentar

        • crazyfish
          • March 2006
          • 63

          #5
          Ja, men då fixar det väl sig. Har gott om honor till dem båda... 3 var. Men det är klart att det blir nån rangordning ändå, så den större hackar på den mindre.

          Kommentar

          Arbetssätt...