90 graders vinkel i kroppen..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aida
    • February 2004
    • 13

    90 graders vinkel i kroppen..

    Hej!

    En av mina guppyhonor har uppträtt väldigt märkligt ett tag nu.. det började för ett par veckor sedan.. när hon simmar så gör hon plötsligt en "volt" till höger, alltid åt samma håll, sen simmar hon vidare som inget har hänt och helt plötsligt så gör hon en volt till och så där har hon hållt på ett bra tag nu.. har inte funderat så mkt på det eftersom hon i övrigt verkar må bra, äter som vanligt och så..
    Men igår upptäckte jag att hon har blivit helt böjd i kroppen.. precis som hon blivit formad efter sina volter, hon är böjd i 90 grader i sidan och simmar mest runt helatiden, simmar hon inte så ligger hon helt snett vid ytan... flyter liksom... =/ någon som har nån aning om vad det kan vara, bero på? går det att göra nått åt eller bör jag avliva henne?
    alla andra simmar normalt...
  • SoapPuppy
    • December 2005
    • 64

    #2
    Kan hon ha knäckt sin rygg? Annars skulle jag ha avlivat henne..

    Kommentar

    • neon_kimpan
      • August 2005
      • 1733

      #3
      vet inte vad det är !! men själv skulle jag avlivat henne tror inte det går fixa hennes rygg om den är som du beskriver

      //kim
      MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

      Kommentar

      • aida
        • February 2004
        • 13

        #4
        Nä... ska säga till sambon att ta bort henne när han kommer hem (jag är alles för blödig för det..)
        tog ett par bilder på henne igår kväll.. http://photobucket.com/albums/b225/aiida/Akvariet/

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Har du läst mitt svar under sjukdomar?
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • aida
            • February 2004
            • 13

            #6
            jepp.. svarat där...

            Kommentar

            Arbetssätt...