Platy Guppy och Slöjstjärtar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vronk
    • February 2006
    • 63

    Platy Guppy och Slöjstjärtar

    Jag har en platyflicka och en guppyflicka som med största sannorlikhet är med yngel för de börjar bli riktigt stora nu båda tva. Problemet är att akvariumet de bor i redan nu är lite för fullt så ifall en massa yngel överlever blir det riktigt trångt.

    Frågan är vad som händer om jag sätter över några platys och guppys i mitt andra akvarium med Slöjstjärtar i. Har läst någonstans att det finns de som har både plays och slöjisar tillsammans, men på de flesta ställena står det att slöjstjärtarna endast trivs tillsammans med andra slöjstjärtar.

    Vad skulle hända om jag flyttade över några stycken? Blir småfiskarna mat?
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Ursprungligen postat av Vronk
    Jag har en platyflicka och en guppyflicka som med största sannorlikhet är med yngel för de börjar bli riktigt stora nu båda tva. Problemet är att akvariumet de bor i redan nu är lite för fullt så ifall en massa yngel överlever blir det riktigt trångt.

    Frågan är vad som händer om jag sätter över några platys och guppys i mitt andra akvarium med Slöjstjärtar i. Har läst någonstans att det finns de som har både plays och slöjisar tillsammans, men på de flesta ställena står det att slöjstjärtarna endast trivs tillsammans med andra slöjstjärtar.

    Vad skulle hända om jag flyttade över några stycken? Blir småfiskarna mat?
    Jag skulle säga att de inte passar tillsammans just för att de kräver olika levnadsförhållanden. Slöjstjärtar vill inte ha speciellt varmt vatten medans i alla fall guppy vill ha varmt.
    Räkbiten


    Kommentar

    • PlatyYngel
      • January 2006
      • 1105

      #3
      Ursprungligen postat av Vronk
      Vad skulle hända om jag flyttade över några stycken? Blir småfiskarna mat?
      Du skulle inte få några yngel kvar.

      Även om du har ett fullt akvarium ( det mammorna är i) kanske det finns individer som överlever.

      Men beroende på hur många slöjstjärtar du har och hur stort akvarium dom bor i så kanske det skulle överleva några yngel om det finns mkt , och jag menar mkt, gömställen.
      / Marcus

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        finns ju alltid alternativet "levande foder"
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...