När blir mina guppy honor intreserade?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joachim.S
    • December 2005
    • 417

    När blir mina guppy honor intreserade?

    Mina guppy hane visar upp sig hela tiden för honorna. Inbjuder till lek hela tiden, men honorna bara undviker honom. Detta har hållt på nu i 3 veckor. Mina två honor som jag hade förr dog så jag var tvungen att köpa nya. Och det är de som inte är intresserade. Vaför är dessa inte intresserade?

    Tacksam för svar:
  • sonsam
    • October 2005
    • 101

    #2
    Jag tycker det verkar som om mina honor också är totalt ointresserade, speciellt en gul hona som jag har. Konstigt nog har alla fått yngel i varje fall, till och med den gula honan. Så vänta du och se.Du måste nog tåla dig minst en månad. Min gula hona födde dessutom bara några stycken stora yngel, och hon var inte speciellt tjock heller.

    Kommentar

    • sonsam
      • October 2005
      • 101

      #3
      Hur många honor och hanar har du? Honorna blir stressade om det är för många hanar. Minst två honor per hane bör du ha, gärna mer.

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        hejsan jag har en guppy hane som bara nästan inresserarar sig för mina platy honor i stället för mina guppy honor...har två st honor till min guppy hane...
        kan nån svara på den frågan varför det är så

        sorry om jag lånar tråden men jag tänkte bara pass på att fråga nu när ni är inte på ämnet
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • PlatyYngel
          • January 2006
          • 1105

          #5
          Guppy är kåta jävlar. Min hanne försöker tom sätta på mina pansarmalar, så bli inte förvånad när dom inte vill ha sina egna förutom när det duger.

          Hade en gång en platyhanne som blev mobbad av en annan patyhanne så han kom inte i närheten av sin arts honor. Då började han följa efter min guldfisk som fanns i karet då och försökte göra dem gravid... det funkade inte. Men men...
          / Marcus

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            ok tack så mkt för det svaret.....låter lite komiskt det med dina pansar malar "haha"

            MVH Macke_fisk
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            Arbetssätt...