Korallplaty och Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Håberget
    • January 2006
    • 41

    Korallplaty och Kampfisk

    Köpte idag 4 st korallplaty. När jag höll på att intoducera dem så var de så livliga så de hoppade hur. De simmade runt och verkade trivas. Men sen kom min kampfiskhane och började frenetiskt jaga de stackars djuren. Nu har jag blivit tvungen att flytta över honom temporärt.

    Vad ska jag göra. Är det bara att lämna tillbaka fiskarna eller finns det något annat sätt att lösa det på? Lugnar sig kampfisken eller kommer den fortsätta ansätta de andra fiskarna?
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    #2
    Hur jagar han dem? Är det så att han biter eller tacklar?

    Det kan vara så att du har ett för litet akvarium?... Eller så tycker han inte om dem bara men om dina platy låter bli hans fenor så kan du väl prova och se om det blit bättre?!
    / Marcus

    Kommentar

    • Håberget
      • January 2006
      • 41

      #3
      Han försöker bita dem. Men de är för kvicka för honom. Nu jagar han dom inte längre utan blir bara sur när de kommer i närheten. De låter bli hans fenor. De rör honom inte ens. Men det verkar som de försöker reta kampfisken. Tack för svaret

      Kommentar

      • PlatyYngel
        • January 2006
        • 1105

        #4
        Då kanske det går bra iaf. Dom är som människor, en del retas en del vill inte ha andra i närheten osv. De har med personligheten att göra.

        Kul att det går bra förresten. =)
        / Marcus

        Kommentar

        Arbetssätt...