Black Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LinaNielsen
    • February 2006
    • 8

    Black Molly

    Hej

    Jag har några Black Molly yngel som jag vill göra av med men jag undrar ungefär hur gamla dom bör vara alt. hur stora dom bör vara. Och vad är ett rimligt pris för Mollys? Jag gav 25kr st för mina två vuxna i affär ... är det ett bra pris att begära som privatperson eller ska jag sänka priset?

    Just nu har jag tretton yngel totalt, fyra är 5v den 5 januari och sen har jag några som är tre veckor yngre och fyra veckor yngre. Efter samma mamma, men bara de två sista "kullarna" har samma pappa.

    Mvh Lina
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    #2
    Du bör nog sänka priset annars kan det hända att köparna går till en handel istället eftersom det är samma pris, det skulle jag göra.

    När du ser vilket kön ynglen (vet inte när du kan se det på molly) har och du tycker att dom är tillräckligt stora för att dom flesta fiskarna inte skulle äta upp dem då kan dom ges bort. Det är svårt att säga vid vilken ålder du ska ge bort dem eftersom dom växer så olika.

    Förmodligen har Molly förrådsbefruktning vilket menas med att mamman "sparar" sperman i sej och kan göra en eller flera kullar av en parning och därför tror jag att dina yngel har samma pappa.

    MVH Marcus
    / Marcus

    Kommentar

    • LinaNielsen
      • February 2006
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av PlatyYngel
      Du bör nog sänka priset annars kan det hända att köparna går till en handel istället eftersom det är samma pris, det skulle jag göra.

      När du ser vilket kön ynglen (vet inte när du kan se det på molly) har och du tycker att dom är tillräckligt stora för att dom flesta fiskarna inte skulle äta upp dem då kan dom ges bort. Det är svårt att säga vid vilken ålder du ska ge bort dem eftersom dom växer så olika.

      Förmodligen har Molly förrådsbefruktning vilket menas med att mamman "sparar" sperman i sej och kan göra en eller flera kullar av en parning och därför tror jag att dina yngel har samma pappa.

      MVH Marcus

      hon var redan gravid när jag köpte henne, hon fick två dagar efter hon var nyinflyttad så att säga. så vem pappan till första kullen är vet jag inte ... förresten så har hon fått nya bebisar igen ... första kullen hon fick blev det 4, andra kullen ytterligare 4, tredje kullen 5 och nu fjärde kullen så fick hon 9 ... den sista kullen blev bamsebebisar ...

      Kommentar

      • PlatyYngel
        • January 2006
        • 1105

        #4
        Va' kul. Hoppas alla klarar sej.
        / Marcus

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Ta en 15:-st då ligger du under pris som säljaren tar och du får in del till mat..
          Ännu bättre ta dem till din lokala handlare och byt mot mat brukar ge mer pengar(grejer)

          Sedan skall de väl helst var 3-4cm för en handlare men privata brukar kunna köpa vid 2,5-3
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          Arbetssätt...