guppy yngel kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • red cap 74
    • January 2006
    • 30

    guppy yngel kar?

    hej !jag har en mkt tjock guppy hona som jag tror kommer att yngla vilken dag som helst,jag vill ju spara några så iinte alla kommer att bli fiskmat"!låter grymt"till mina tetror,men hur gör jag då ?har ett litet 8 l kar kan jag använda det?hur gör jag dåmed rening luft värme osv?på bästa sätt utan att det ska bli för mkt på detta lilla kar eller ska jag köpa ett yngel kar?
  • xphaze
    • September 2005
    • 18

    #2
    8L är väldigt litet, men med tillräckliga vattenbyten bör det fungera. Använd en luftpump med filtermatta för filtrering/syresättning. Byt 25-30% vatten varje dag, eller 50% varannan dag. Viktigast för yngel är vattenkvalitén. Utfodra med nykläckt artemia eller finsmulat flingfoder (ska vara så söndersmulat att konsistensen blir som mjöl).

    Kommentar

    • alcar
      • April 2005
      • 1398

      #3
      jag tycker att du ska köpa ett större kar ca 20 l för yngel
      mvh alexander
      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

      Kommentar

      • Aftonfalk
        • February 2006
        • 44

        #4
        Ursprungligen postat av xphaze
        8L är väldigt litet, men med tillräckliga vattenbyten bör det fungera. Använd en luftpump med filtermatta för filtrering/syresättning. Byt 25-30% vatten varje dag, eller 50% varannan dag. Viktigast för yngel är vattenkvalitén. Utfodra med nykläckt artemia eller finsmulat flingfoder (ska vara så söndersmulat att konsistensen blir som mjöl).
        Är det verkligen bra att byta så mycket vatten så ofta? Jag har också ett 8 l akvarium som jag nu använder som yngelkar till mina tre guppyyngel, jag byter en gång i veckan ca 25% och det har funkat bra nu, är bara lite smått orolig för värmen som håller sig runt 20 grader...

        Kommentar

        Arbetssätt...