Sorgligt men ändå roligt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    Sorgligt men ändå roligt...

    Hur mkt skulle ni sätta på att när man är i ena delen av akvariet så lyckas en platyhona hoppa i födselkassen som hennes yngel finns i och hinna äta upp dem på mellan 5-10 sekunder??

    Jag skulle inte sätta nåt eftersom den risken är väldigt liten ... men, det var vad som hände hos mej för ca 30 minuter sen. Jag blev hemskt besviken eftersom det var det första ynglet på flera månader jag lyckades få tag på och det skulle få medverka i min nystartade genforskning. Bli inte arga nu . Det handlar om dominanta och recessiva färger bara inget mer .

    Så det var lite synd men komiskt ändå .
    / Marcus
  • santa
    • December 2005
    • 504

    #2
    Jag ger inte så mycket för dom där yngelkassarna för yngel simmar o för det mesta uppåt o där finns det en hona som gärna äter lite.Bättre o ha dom kvar i karet där dom går då har dom större chans o överleva.
    Min hemsida http://santanagti.mine.nu

    Kommentar

    • PlatyYngel
      • January 2006
      • 1105

      #3
      Jo, jag vet men jag brukar passa honan lite och om hon äter 6 av 40 så var inte det hela världen tycker jag eftersom jag ändå inte har plats för alla . Ynglen levde där för att i yngelakvariet bor för tillfället 2 små guldfiskar som har vita prick. Därför fick dom bo i vad jag kallar baljan.
      / Marcus

      Kommentar

      Arbetssätt...