glada änkan !!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

    glada änkan !!

    läste lite i en akvariebok idag och fick syn på en fisk som heter glada änkan (phallichthys amates amates) har alldrig hört talas om den. den verka lite kul, för den har välldigt lång gonopodium, så jag undrar om nån vet nått om denna ??? vore kul att ha bland mina platy guppy
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    den glada änkan jag har hört talas om, och har haft är en variant på sorgmanteltetra, de var rosa och blå... nu när jag tänker på det så förstår jag inte varför jag köpte dem, de var ju inte så snygga
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Vet inte varifrån sorgmanteltetran kom in i denna tråden. Glada änkan är nog lite svår att hitta i "vanliga" akvarieaffärer. Inte så populär längre. Nu skall det vara mer färgglada ungfödare. Kolla med några affärer om de kan ta hem till dig. Annars så är det auktioner eller Poecilia som gäller.

      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • Linnet_90
        • March 2003
        • 126

        #4
        Har glada änkan samma betende och krav på akvarium och vatten som andra levandefördande?
        Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

        Kommentar

        • neon_kimpan
          • August 2005
          • 1733

          #5
          hmm ska fråga om de kan ta hem sånna. hanarna var ju ganska coola med sin välldigt långa aa hur man nu stavar de
          MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

          Kommentar

          Arbetssätt...