Platy hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Muffin88
    • January 2006
    • 8

    Platy hjälp!

    Hej! Jag har 4 st platys, 2 killar och 2 tjejer.
    Nu är det så att den ena honan (den största av alla fiskarna) har börjat bråka med dom andra! Hon biter och jagar dem så fort dom kommer nära "hennes" hörn.
    Det hörnet är även de hörn där jag har lagt ner maten 2 ggr (bara haft fiskarna sen i tisdags!)
    Vad ska jag göra?
    Jag funderar på att ringa djuraffären och fråga om dom kan ta tillbaka henne?
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    Hmm dom kan bli agresiva men en STOR hane kanske skulle lugna henne men då har ju dom andra hanrana problem. Försök och ringa djuraffären och byt mot nån annan hona. Om hon inte förösker och döda dom är det ganska lungt.
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • Muffin88
      • January 2006
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av platy5
      Hmm dom kan bli agresiva men en STOR hane kanske skulle lugna henne men då har ju dom andra hanrana problem. Försök och ringa djuraffären och byt mot nån annan hona. Om hon inte förösker och döda dom är det ganska lungt.
      Okej... hmm vet inte om hon försöker döda dem, men hon verkar "hugga" efter deras små "sid" fenor
      Ska ringa imorgon och höra med djuraffären, men jag tror inte jag kommer få byta

      Kommentar

      • platy5
        • May 2005
        • 1087

        #4
        Okej.. Har haft sånna fiskar. Men inte så att dom slåss så jätte mkt utan bara jagar varran lite så .
        __________________________________________
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          #5
          Prova att ge maten på en annan plats då, kanske är det så att hon vaktar just maten.
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          Arbetssätt...