Fånga platyyngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hassegu
    • August 2005
    • 62

    Fånga platyyngel!

    Har lite problem med att få upp ynglen till mitt yngelakvarium. Min nuvarande variant är att jag trycker ner ett glas bredvid ynglet som då av draget åker in i glaset......funkar bra om jag är på alerten och gör det direkt efter födseln. Men´har det gått ett par dagar så blir ynglen för skygga för denna metod. ciklider kör jag med slang men då är de i stim och då suger jag ju upp allihopa i ett nafs men dessa platy, guppy, mollys osv.....tips!
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

    #2
    själv använder jag mig av en håv funkar prima

    men att suga upp dom med slang gör ju många me, man varför funkar det inte med platy-ynglena utan bara ciklider ?
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

    Kommentar

    • hassegu
      • August 2005
      • 62

      #3
      Cikliderna är i stim och då suger jag upp allihopa i ett nafs medans platy rör sig en och en vid ytan då blir det inte lika lätt. Håv funkar sådär också för mig eftersom jag har så jäklar mycket flytväxter...men det är väl bara att inse att det skall strula lite i jakten på ynglen. Hade de vetat vilket fint akvarium de kom till - hade de gladeligen simmat in i glaset......

      Kommentar

      • platy5
        • May 2005
        • 1087

        #4
        Låt dom växa där då. I flytväxtterna.
        __________________________________________
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

        Kommentar

        • hassegu
          • August 2005
          • 62

          #5
          jo......men jag har ett gäng fiskar som gillar fiskar........

          Kommentar

          • platy5
            • May 2005
            • 1087

            #6
            Hehe men det är så du vänjer dom till slut så kommer inte fiskarna att äta fiskarna
            __________________________________________
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

            Kommentar

            Arbetssätt...