Färg på svärdbäraryngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Televinken
    • October 2005
    • 7

    Färg på svärdbäraryngel?

    Jag undrar lite över färg på svärdbäraryngel. Igår fick min hona yngel, men de är väldigt ljusa i färgen. Skulle lätt kunna förväxlas med guppyyngel, vilket jag dock vet att det inte är. De är ljusa, nästan svagt rosa. Jag gjorde en sökning här på forumet, men jag hittade inte så mycket info. Någon skrev att de behåller den färg de föds med, medan någon annan trodde att färgen blir starkare med tiden.
    Vilka erfarenheter har ni andra? Kommer mina yngel att vara så här bleka även som fullvuxna?!

    Gott Nytt!
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    På den tiden jag hade svärdbärare som fick yngel (många år sedan!) så var de ganska ljusa och blev rödare sedan. Men om man har guppy-yngel att jämföra med så ser man att svärdbärar-ynglen har lite mer färg.
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • neon_kimpan
      • August 2005
      • 1733

      #3
      alla yngel från levandefödare är väl ganska ljusa i färgen, men det kommer med tiden iaf för mig
      MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

      Kommentar

      • MiaH
        • December 2005
        • 47

        #4
        Mina yngel...!!!

        Alla yngel jag har fått, guppy & svärdbärare, har alla varit ljus när dom föddes och sedan har dom bytt färg när dom har blivit större.

        Så det är bara att vänta och se vilka färger dom får...det är jätte spännade tycker jag...!!!

        MiaH

        Kommentar

        • Televinken
          • October 2005
          • 7

          #5
          Vad bra, då ska jag vänta och se! De ser redan lite rödare ut tycker jag, men det kanske bara är inbillning!

          Kommentar

          Arbetssätt...