Guppy med HELSVARTA ögon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jossan_sthlm
    • December 2005
    • 64

    Guppy med HELSVARTA ögon?

    Är det nått fel på dom då. Förut hade dom små svarta ögon så man kunde se ögat. Men nu är ögat HEL svart. varför?


    Hur länge är guppy "gravida?" Vår ena hona blir STÖRRE och STÖRRE men får aldrig barn!!!

    tack på förhand Jossan från stockholm.
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Ögonen vet jag inget om, men en guppy-hona är gravid ungefär 4 veckor. Min hona ser ut som om hon ska spricka innan hon äntligen ynglar!
    Lycka till med de små liven!
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • Lisaisa
      • September 2005
      • 31

      #3
      På mina blir ögonen helsvarta ibland när de är stressade, honorna brukar tex få svarta ögon när någon hane är lite väl ivrig. Sedan när det blivit lite lugnare i karet brukar ögonen bli som vanligt igen.

      Kommentar

      • jossan_sthlm
        • December 2005
        • 64

        #4
        en fråga till

        men jag undrar kommer man kunna se ynglerna nr dom är nykäckta eller tar de ett tag?
        Jag vill ju att dom ska trivas

        Tack så mycke för bra svar!

        Fast hanen är på honan hela tiden de kansek är därför hon bnlir stressad för att de kan inte vara så mycke annat...

        Kommentar

        • Birgitta W
          • October 2005
          • 2764

          #5
          Man ser guppy-ynglen när honan fött dem. Fast de är pyttesmå (kanske 6-7 mm), med stora ögon ! Jättesöta!
          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

          Min zoon :
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

          Kommentar

          • Hualilai
            • November 2005
            • 82

            #6
            Ursprungligen postat av Lisaisa
            På mina blir ögonen helsvarta ibland när de är stressade, honorna brukar tex få svarta ögon när någon hane är lite väl ivrig. Sedan när det blivit lite lugnare i karet brukar ögonen bli som vanligt igen.

            Har också sett på min ena guppy hona att ögonon blir svarta ibland. men dom blir ju normala efter en liten stund så ingt att oroa sig för antar jag!
            Tjenom Zenom ( ;

            Kommentar

            • hellmut
              • October 2005
              • 160

              #7
              Ursprungligen postat av Birgitta W
              Man ser guppy-ynglen när honan fött dem. Fast de är pyttesmå (kanske 6-7 mm), med stora ögon ! Jättesöta!
              Om du tycker att guppy yngel e små så testa och odla någon barb,tetra eller danio deras yngel e 1-2mm långa

              Kommentar

              Arbetssätt...