Platy-yngel, när kommer dom ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppys_92
    • November 2005
    • 71

    Platy-yngel, när kommer dom ?

    Hur ser jag nör min platy-honor ska få sina yngel ? Har hittils inte sett att dom blir tjocka.. För ungefär 3 veckor sen såg jag ett litet yngel simma omkring på botten men sen dess har jag inte sett några.. dom flesta blev nog uppätna.. men nu tror jag det kommer nya snart ch undrar hur jag kan se om det verkligen är yngle i deras magar ?
    /Cecilia

    *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
    Don´t worry, be happy!
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

    #2
    man kan se svarta prickar i bak på dom (där dom bajsar), sen blir dom tjocka nästan fykantiga, och innan dom föder brukar dom dra sig till baka bland växterna typ !!

    //kim
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

    Kommentar

    • Guppys_92
      • November 2005
      • 71

      #3
      Ursprungligen postat av neon_kimpan
      man kan se svarta prickar i bak på dom (där dom bajsar), sen blir dom tjocka nästan fykantiga, och innan dom föder brukar dom dra sig till baka bland växterna typ !!

      //kim
      okej.. på en av honorna kan jag se en mörk fläck fär bak.. men bara på en..!
      /Cecilia

      *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
      Don´t worry, be happy!

      Kommentar

      • lunar
        • July 2005
        • 427

        #4
        Man ser tydligt på de lite yngre Platy honorna de blir jätte tjocka som tunnor... och om de är ljusare i färgerna så kan man se fullt med svarta prickar om de är gravida och är påväg att föda.

        På min vuxna gamla Platy hona ser man inte lika tydligt att hon är påväg att föda för hon får inte så många yngel och är röd där vart man ser ynglena.

        Ett tydligt tecken på att platy honan är påväg att föda är att hon simmar upp och ner vid fönstret på akvariumet.... oftast så märker ju någon annan fisk detta, följer efter hon i baken och äter upp ynglena.
        Vissa föder på natten så då märker man inget.
        - 165L Low-tech.
        - 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
        - 222L Ciklidakvarium.
        Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"

        Kommentar

        Arbetssätt...