Ny guppytråd... :-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • acc
    • March 2003
    • 470

    Ny guppytråd... :-)

    Är det någon här som odlar guppies med syfte att få fram ngn särskild färg/form?
    Jag vet att det var ngn som höll på med det för ca 2 år sedan, när jag var aktiv här då. Trooooor att det var sign. "wierdalien", men jag är inte riktigt säker...

    Berätta, någon av er som favoriserar ngn speciell färg och försöker odla fram sådana? (Ställer jag inte samma fråga igen som i min förra tråd... Hmm... Näe förresten, det gör jag inte!) ;-)

    /Acc, pratsjuk ikväll
  • wolfgirl82
    • November 2005
    • 162

    #2
    Jag skulle vilja få fram blåa guppysar. (kan bero på att blå e min favofärg) Men har för tillfället bara en blå guppy hona. Men vi får se vad som händer o sker i framtiden. Lägger förtillfället inte ner så mycket tid på odling då jag precis har börjat med guppysar igen efter många års upphåll från akvarium. Så nu vill jag mest bara se om dom överlever och om jag lyckas hålla yngel vid liv.
    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=257178

    Bor med 14 gerbiler och 1 akvarium.

    Kommentar

    • Adamb
      • November 2005
      • 184

      #3
      Guppy är en väldigt roligfisk för inga haner min kull få sammafärg. det skiljer lite på dem! :-)

      Kommentar

      • platy5
        • May 2005
        • 1087

        #4
        Hej jag hade JÄTTE FINA blåa guppysar deras första kull var helt blåa ( gav bort dom gratis när dom hade växt upp hade inte plats för dom ) Andra likadant tills min tredje då blev 2guppysar helt ljusblåa och ljus oranga . Sååå fina sålde dom aldrig hade aldrig sett så fina guppysar ! . Så det är olika nu har jag ett guppy yngel ser ut som det kommer bli exakt som sin mamma det börjar få lite svart och grön färg . Fast det kan ändra sif det är bara 6dagar.
        __________________________________________
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

        Kommentar

        • Lexy
          • May 2005
          • 31

          #5
          Har blivit väldigt förtjust i dubbelsvärdade. Fick ett yngel med dubbelsvärd, men han dog tyvärr. Stressrelaterat, tror jag. Men hans tre bröder, och även hans systrar, borde iaf bära på anlag för dubbelsvärd så jag hoppas fortfarande på att lyckas driva upp några egna dubbelsvärdar. Till min stora glädje har jag hittat en akvarieaffär i Stockholm (utöver Akvarielagret där jag köpte mina två dubbelsvärdare) som kan ta hem dem. Skulle vara riktigt trevligt att lyckas få fram antingen gröna eller helsvarta dubbelsvärdare.

          Kommentar

          • acc
            • March 2003
            • 470

            #6
            Hej Lexy!

            Jag är också väldigt förtjust i dubbelsvärd... Om du lyckat driva upp en stam och får för många så är det bara att hojta!!! Jag köper gärna!!! :-)

            /Acc, -avundsjuk

            Kommentar

            • Lexy
              • May 2005
              • 31

              #7
              Kul att fler gillar den här typen av guppy! Om jag får för många så lovar jag att höra av mig! Kliar lite i fingrarna att köpa ett panorama-kar till några av mina guppies, men det är ju det där med plats...

              Kommentar

              • acc
                • March 2003
                • 470

                #8
                <Fnissar> Mmmmmm.... Har seriösa funderingar på att förvandla datarummet till ett akvarierum, men mannen säger "NEJ"!!!
                Men, men, -sista ordet är inte sagt ännu i det ämnet! ;-)

                /Acc

                Kommentar

                • Lexy
                  • May 2005
                  • 31

                  #9
                  Min syster har stora planer på att omvandla vårat datarum till ett akvarierum (oxå). Jag är nog inte så svårflörtad... Någon dag ska vi möblera om och se om vi har plats för ett kar till.

                  Kommentar

                  • Tastyfish
                    • February 2005
                    • 1761

                    #10
                    jag har en guppy.. i mitt 250 liters. den skulle vara mat men den har överlevt. nu gillar jag den och den är för stor för att bli uppäten.
                    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
                    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
                    Måste skaffa mig fler djur!

                    Kommentar

                    • lunar
                      • July 2005
                      • 427

                      #11
                      Har fått guppy yngel nu, de kom på natten till idag.
                      Får se vilka färger de blir och om de blir honor eller hanar.
                      De hanar som jag har nu är en helt gul hane, en röd men vita inslag, en röd med blå färg som utvecklas.
                      De med rött är ännu ganska små men välldigt fina och de blir väl större.
                      Sedan 2 honor som inte ser så tråkiga ut.

                      - 165L Low-tech.
                      - 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
                      - 222L Ciklidakvarium.
                      Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"

                      Kommentar

                      • Jazzo
                        • February 2004
                        • 42

                        #12
                        Jag har en jättefin blåmetallichane.. en vanlig guppymix, funderar på att försöka odla på honom. Han är ju så vacker. Vilken är den "ultimata" honan för att få fram hans färger?

                        Mvh /Jazzo
                        ”I used to think I had all the time in the world to do everything I wanted. But what’s the use of having all the time in the world if you’re always wasting it on things that don’t mean a thing?” - Think about it

                        Kommentar

                        Arbetssätt...