Kan Platys spricka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • iTaZ
    • September 2005
    • 102

    Kan Platys spricka?

    jag har ett par platyhonor som har så stor mage att det ser ut som att de kommer att spricka vilken sekund som helst.

    Jag har INTE matat för mycket... de går på en diet de små tjockisarna.

    Kan det hända att en platy som inte ynglar av sig spricker?... usch det där lät puckat
  • Pnilla
    • October 2005
    • 22

    #2
    Platy föder ju levande ungar.. och dom är väääldigt runda om magen innan dom föder sina ungar.. så dom spricker nog inte... :P

    Kommentar

    • gren
      • September 2005
      • 87

      #3
      Snåla inte med maten, utan mata lagom. Tänk på att den har bebisar i magen som växer ruskigt snabbt. Ingen gravid kvinna, frisk får jag väl tillägga, skulle väl komma på tanken att hålla diet någon månad innan hon ska föda?

      Kommentar

      • platy5
        • May 2005
        • 1087

        #4
        Haha , håller me gren ''Ingen gravid kvinna, frisk får jag väl tillägga, skulle väl komma på tanken att hålla diet någon månad innan hon ska föda?'' Mata lagom 2min räcker.
        __________________________________________
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

        Kommentar

        • iTaZ
          • September 2005
          • 102

          #5
          Ursprungligen postat av gren
          Snåla inte med maten, utan mata lagom. Tänk på att den har bebisar i magen som växer ruskigt snabbt. Ingen gravid kvinna, frisk får jag väl tillägga, skulle väl komma på tanken att hålla diet någon månad innan hon ska föda?
          Jag matar normalt... ville bara inte få såna svar om att jag inte skulle övergöda dem

          Hur lång tid tar det innan de ynglar av sig? vad "måste" de ha i akvariet för att känna sig trygga nog att föda? (om de spelar nån roll)

          Jag har gömställen i form av stenar, täta växter (dock inga flytväxter) och en grotta.

          Kommentar

          • platy5
            • May 2005
            • 1087

            #6
            En månad efter befrutingen brukar dom föda. Lägg henne i en yngelkasse med växter. Javamossa och flytväxter är nog dom bästa gömmställen för yngel.
            __________________________________________
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

            Kommentar

            Arbetssätt...