Guppysarna dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • onlyme

    #16
    Gör då så här:
    Ta och sätt kvarvarande guppys i ett akvarium och låt dem gå för sig.

    Gör en omstart av det andra akvariumet.. allt med att skölja sand filter osv..

    Sen när det har gått ett tag så köp nya guppys och ta reda först på vart de kommer ifrån så du slipper blanda olika bakteriestammar och igen få säker guppydöd.
    Om du har möjlighet, försök få tag på svenskodlade då jag personligen tycker att de är tåligare än de asiatiska.

    Lycka till:-D

    Kommentar

    • becky_be
      • August 2005
      • 473

      #17
      Avlida Guppy

      Hur avlider man en guppy på bästa sätt? En av mina har varit dålig ett tag, sen såg det ut att bli bättre. Men nu ligger hon på botten, rör sig lite smått, och är smal som en sticka. Vill inte se henne lida längre..
      @-{-{--
      Rebecca

      Kommentar

      • gren
        • September 2005
        • 87

        #18
        Ursprungligen postat av becky_be
        Hur avlider man en guppy på bästa sätt? En av mina har varit dålig ett tag, sen såg det ut att bli bättre. Men nu ligger hon på botten, rör sig lite smått, och är smal som en sticka. Vill inte se henne lida längre..
        Skärbrädan och en kniv är absolut mest "humant" (om man nu kan använda det ordet). Skär ovanför nacken och rakt igenom.

        Kommentar

        • becky_be
          • August 2005
          • 473

          #19
          Ursprungligen postat av gren
          Ursprungligen postat av becky_be
          Hur avlider man en guppy på bästa sätt? En av mina har varit dålig ett tag, sen såg det ut att bli bättre. Men nu ligger hon på botten, rör sig lite smått, och är smal som en sticka. Vill inte se henne lida längre..
          Skärbrädan och en kniv är absolut mest "humant" (om man nu kan använda det ordet). Skär ovanför nacken och rakt igenom.
          Jag vet inte om jag klarar det.. Men jag antar att det är bättre än att vänta och se vad som händer..
          @-{-{--
          Rebecca

          Kommentar

          • Whalor
            • October 2005
            • 9

            #20
            Jag avlivade en av mina för några dagar sen, då la jag den på gladpack på diskbänken, vek över en bit gladpack, la på en tidning, blundade och slog med hammaren. Den stendog på en gång.

            Kommentar

            • Whalor
              • October 2005
              • 9

              #21
              Tack för dina tips, jag ska nog göra så. har bara 2 guppys i det stora akvariet just nu och de är av "min egen" uppfödning med föräldrar från lokala djuraffären, de får vara kvar. Tänkte vänta ut och se vad som händer med alla i det lilla akvariet innan jag köper nya guppys. Funderar på att skippa guppys över huvudtaget just nu. Jag hade fiskar när jag var liten och då dog de jättesällan.

              Kommentar

              • Fred fish
                • July 2004
                • 120

                #22
                Småfiskar avlivas enklast med sax...
                240 L Sydamerikamix (jordätare, rödmunstetror, corydoras och ancistrus)
                190 L Sydamerikamix (scalarer, dolkstickstetror, bilbukar, corydoras och ancistrus)

                Kommentar

                • Whalor
                  • October 2005
                  • 9

                  #23
                  Hej.

                  Tänkte bara komma med en uppdatering.
                  Jag flyttade över alla mina guppys till det lilla akvariet.
                  De guppysar som inte var ifrån min egna uppfödning (de jag fått av en bekant) dog ut. Efter detta köpte jag 3 nya guppys ifrån lokala djuraffären och igår hade en av mina egenuppfödda honor fått 7 yngel så nu verkar faran vara över.
                  Det var nog så att det blev problem när jag blandade de olika guppykolonierna. Lite underligt att de inte tålde varandra.

                  Mvh
                  Sara

                  Kommentar

                  Arbetssätt...