Guppyyngel, när färgar dom ut?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • luppa
    • September 2005
    • 53

    Guppyyngel, när färgar dom ut?

    Mina guppyyngel är nu drygt 2 veckor, och har växt som bara den. En av dom har fått en prick på stjärtfenan, kan det vara färgen som börjar komma redan? Hur gamla (på ett ungefär) brukar dom vara när dom får färg?
    Unrar oxå hur gamla dom bör vara när man släpper ihop dom med dom andra fiskarna? Största fiskarna jag har är Svärdbärare...
    Tacksam för svar!
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    När de är tillräckligt stora för att inte få plats i munnen på de största fiskarn. Jag skulle vänta till de två cm i alla fall.

    Jag skulle säga att det borde nog ta ca 2 månader i alla fall innan de börjar färga ut men jag vet faktiskt inte med säkerhet.
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • platy5
      • May 2005
      • 1087

      #3
      För mina tog det runt 2-3veckor . Har dom bland dom stora dom gömmer sig i växterna. Men 1-2mån så kommer dom och få full färg.
      __________________________________________
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

      Kommentar

      • BeachMagnus
        • August 2005
        • 49

        #4
        Tog 9 dgr så började mina färga ut, vackra guldglimrande småfenor! Jag har drygt 20 i ett yngelakvarie men även ca tio kvar i det "stora" vilket dem är helt i fred i och gör precis vad de själva vill, jag har inte sett ett enda försök till att guppyhonorna skulle vilja äta upp dem. Så imorgon flyttar även de övriga över.. ganska sött med hela akvariet fullt me yngel. De är idag 14 dgr gamla.
        112l rent kaos
        24l tillväxt

        Kommentar

        • platy5
          • May 2005
          • 1087

          #5
          Men det är nog olika . Men om dom växer bland dom större i dit vanliga kar där du har alla dina fiskar så växer dom snabbare och färgar nog ut också snabbare
          __________________________________________
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

          Kommentar

          • luppa
            • September 2005
            • 53

            #6
            Törs inte släppa ihop dom med dom vuxna, det här är den första kullen som INTE blivit uppätna, trots mycket växter.

            Kommentar

            Arbetssätt...