Varför inga bäbisar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liven
    • July 2004
    • 76

    Varför inga bäbisar??

    Vi har 5 guppysar i akvariet, 2 hanar o 3 honor. Har haft dom ca 2 månader men det har inte blivit några bäbisar =(, vet dom inte hur man gör lr?? Tycker att när man läser här på forumet så "pippas" d i allas akvarium förutom i vårt...
    " av honorna har varit väldigt tjocka, 1 är det fortfarande men dom/den har aldrig varit så där svart i rumpan som d sägs att dom skall vara...
    Kan d vara något med vattnet?? Gjorde alla rekommenderade tester för nån vecka sen o då var allt bra förutom att Ph:t låg lite högt vilket jag hoppas blev bättre i och med vattenbytet. Har även höjt temperaturen nån grad upp så nu ligger den på ca 24. E d för varmt lr kallt??
    Dom är pigga o alerta o äter som dom ska men det blir inga yngel..
    Har även skaffat yngelmossa i fall att, så att d kan ha möjlighet att gömma sig. Vad kan vara fel??
    Liven
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    Temp . Är bra , men kanske några mer växter och mer gömmställen skulle nog hjälpa .
    Behöver inte oroa dig det kommer yngel.
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • liven
      • July 2004
      • 76

      #3
      Tack platy5

      Jo, jag har funderat på att införskaffa mer, högre växter som e bra gömställen. Pratade med en kompis förut som har en hel massa "bra" växter som jag kunde ta, sen e d la bara att vänta kan jag tänka mig =).
      Liven

      Kommentar

      • platy5
        • May 2005
        • 1087

        #4
        Hornsärv rekomendrar jag fiskarna älskar den växten och yngel ! Min guppy hona föder där och ynngeln gömmer sig där till's jag tar dom till ett annat akvarium. Javamossa är bra .
        __________________________________________
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

        Kommentar

        • gladhertha
          • February 2005
          • 1755

          #5
          Flytväxter! Guppyyngel är mycket vid ytan och därför är flytväxter perfekt gömställe..Alla du kan hitta som flyter går bra. Även mycket växter överhuvudtaget.
          Mvh Hanna
          Min Zoon

          Kommentar

          • liven
            • July 2004
            • 76

            #6
            Ok =)

            Nu ska vi se här...
            Javamossa har jag köpt, hornsärv kollade jag på här på forumet o det tänkte jag skaffa. Har lite nate tror jag d heter i karet men d växte som sjutton så jag tog bort d mesta men än flyter d runt lite, men man kan tydligen använda hornsärv som flytväxt lr missförstod jag faktan??
            Vad är bäst att ha som flytväxt??
            Liven

            Kommentar

            • platy5
              • May 2005
              • 1087

              #7
              jag har min honrsärv som allt flyt växt ,botten växt jag har knycklar ihop den till en boll som är täck med lite sand där kan yngeln gömma sig också men det är mina fiskar som gömmer sig där i när den flyter .
              __________________________________________
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

              Kommentar

              Arbetssätt...