Yngel!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hall
    • August 2005
    • 190

    Yngel!?

    Hejsan!

    Jag har några frågor.

    1. Hur lång tid tar det ungefär för en molly att föda fråns det att hon parat sig.

    2. Hur lång tid tar det ungefär för en svärdbärare att föda fråns det att hon parat sig.

    3. Min molly har fått en vit ring runt analen men den är inte smällfet bara hängande (ganska smal) mage(hon ser inte ut som hon ska spricka). Den är inte jätte tjock men tjockare än dom andra. Just denna mollyn tror jag är stor i sig. Hur lång tid kan den ha kvar tills den föder?

    4. Kan man ha en svärdbärare och en molly i samma yngel akvarium utan att dom bråkar, äter varandras yngel.

    5. Jag har också 2 gul mollys som är mer "riktigt" gravida(mer mage), får dessa gul mollys också vit ring kring analen?

    6. Hur lång tid tar det tills dom föder fråns det att dom fått den vita pricken vid analen ungefär???

    Jag är nybörjare!!! (aldrig fått yngel förr:P)

    Tacksam för svar.
    Senast redigerad av hall; 27 August 2005, 19:57.
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    1-2. Vet inte exakt hur lång tid det tar men har för mig att de två artern "går" lika länge. Kanske 20-30dagar.. men vet inte exakt!!

    3. De brukar föda innom kort. Kanske tar nån dag eller 4.

    4. De båda äter upp sina egna och andras yngel. Lägg honorna i yngelvaggor så har ynglerna större chans att klara sig. Ta ur honorna när de är klara.

    5. Ja.

    6. Den får de i slutstadiet av graviditeten.

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • hall
      • August 2005
      • 190

      #3
      Tack för dom fina svaren.