Min mussehona dog igår, nu verkar de som om min hane sörjer..... e de möjligt? Dom va alltid tillsammans. Jag har några Musse-yngel men deras sällskap verkar inte duga... De va samma sak när Musse-honan bodde i yngelkaret, även då var de som att han sörjde. Nån som varit me om samma sak?
Musse-Pigg som sörjer??
Kollaps
X
-
Ursprungligen postat av Hasse HSorg... tja... eller så har du nåt problem med vattnet.Kommentar
-
Ah, det var inte meningen att låta ironisk, men det var ju kul att det lockade fram ett skratt iaf
Syftet med mitt inlägg var bara att säga att det kanske kunde finnas andra orsaker till att fiskarna dog. Om fiskar kan sörja ihjäl sig vet jag inte, möjligen fiskar med starkt parbildande instinkter (och dit räknas väl inte platy), men jag vet att dåligt vatten eller sjukdomar dödar fisk. Så det kan ju finnas en poäng i att kontrollera vattnet.mvh Hasse
Det man inte vet, har man ingen aning om.Kommentar
-
-
Inget fel på vattnet, det har vi testat, och ingen annan har ju dött eller ens mått dåligt, och isf. så skulle det ju varit fel på vattnet varje gång honan varit i yngelkaret eftersom han varit "halvdöd" då, långsökt va...? Då tror jag mer på ålder, man vet ju inte hur gamla dom är när dom kommer från affären....men nu har jag bara musse och guppy från egen uppfödning kvar.BytjejenKommentar
Kommentar