hur gör ja med mitt yngel??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simpanboycool
    • December 2004
    • 52

    hur gör ja med mitt yngel??

    hej jag har två platy (vet att man ska ha tre men ett har dött) en kille och en tjej ett neon tetra stim, en kuhli ål en silar räka, och en mal.
    Mina platys har bara ett yngel (de har hänt en gång tidigare men de dog) kommer det fler?
    ska ynlet flyttas till en yngel bur?

    ja vill ha tips från alla som fått platy yngel vilka tips somhelst är bra
  • Danne_K
    • February 2005
    • 1034

    #2
    de brukar komma ganska många yngel men man brukar få vara med lite å fånga dom om man vill ha kvar dom annars blir dom iregel uppätna.. att flytta ynglet till en yngel bur är en jätte bra ide ta de bara försiktigt me matingen.. är väldigt lätt att både ge dom mat så dom helt enkelt äter ihjäl sig och att vattnet blir dåligt och att dom dör på grund av de. men om du har en sån där yngel bur som du har i akvariet så borde de va lugnt me vattent så länge du har bra vatten i akvariet

    Mvh Daniel

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      se till att ha MYCKET flytväxter så har yngelna rätt bra chanser att klara sig!

      sen tycker jag även du ska skaffa minst en till kuhliål, de är stimfiskar! jag har 9 st.

      Lena Maria
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Gucci
        • April 2004
        • 96

        #4
        platy brukar föda ca 20 ynglar varje månad, så om du ser en hona som blivit tjock, nästan fyrkantig så ska du sätta den i yngelkassen och låta den föda ynglarna där. Då slipper du fånga upp ynglarna, vilket är ganska jobbigt.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=174352

        Kommentar

        Arbetssätt...