matvägrande guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ohlsson
    • April 2005
    • 176

    matvägrande guppy

    Är sommarvakt åt syrrans guppy akvarie när hon är borta. Honorna har jag fått flytta över till mitt 200L då hanarna blivit övertaliga och stressar ihjäl honorna i hennes akvarie. Tre honor simmar nu i mitt kar, två är på smocken å äter gladeligen men en är inte alls tjock och hon vill inte äta. Hon simmar gladeligen upp till ytan å kollar in vad det är som vankas vid matning men spottar ut allt jag erbjuder henne. Flingfoder, granulat, räkmix, blä! Ut med det. Är rädd att hon svälter ihjäl sig.

    Någon som har något tips? Firren är lite mer än en vecka gammal i lägenheten, har för mig att hon ätit tidigare men blir lite osäker nu...
    "Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd

    Besök gärna min zoon...
  • Ohlsson
    • April 2005
    • 176

    #2
    Ingen med något foderförslag?
    "Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd

    Besök gärna min zoon...

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      jo men många kommer att klaga..........men röda mygg är ena rackare på att få fram aptiten på fisk
      om du får tag på FINA FISKEN så hacka dem lite för de röda myggen måste vara B-52or då de är i vissa fall 2cm och fiskar kan kvävas av dem...
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      Arbetssätt...