Lite funderingar :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cuty
    • October 2004
    • 30

    Lite funderingar :)

    Igår när jag skulle mata mina Silvermolly, drottningsrasboror och min kampfisk upptäckte jag 3 yngel ungefär en halv cm stora. Jag har aldrig ansträngt mig för att få yngel så det va rätt kul när jag börja kolla lite mer upptäcker jag ännu flera runt en 15 st halvcm(några är lite större) storayngel gissar på att det är silvermolly för dom är någorlunda vita. Jag undrar hur det kommer sig att dom dykt upp nu för har aldrig sett några yngel innan och dom föds väl inte så stora heller ? Hur har så många lyckas överleva ändå ?Antar att dom gömt sig tills nu. Undrar lite hur gamla dom kan vara. Ska tillägga att akvariumet är på 73.5 liter det bor 5 drottningsrasbora och 3 silvermolly (en hane 2 honor) och en kampfisk och en ancistrus(tror jag det är inte min han bor där tillfälligt tills min kompis silikonerat om sitt akvarium) Föräldrarna bryr sig inte ett dugg om dom så dom blir väl inte uppätna av dom då antar jag men kamphanen jagar dom men tror knappt dom kommer in i munnen på honom heller dessutom far dom iväg över hela akvariumet när han försöker. Är jag väldigt kall och elak om jag bara låter allt vara ? Utan att putta över dom till något annat ? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra vore kul om något överlevde när dom gjort det så länge...eftersom jag inte planerat att skaffa massa yngel fast det är ju inget jag råder över heller,,,
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    joo mollysar föder så stora yngel. Men vissa molly äter inte sina yngel , ja vet inte om de andra fiskarna du har gör det . .
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • Cuty
      • October 2004
      • 30

      #3
      Du skojar va ?.... undrar hur nån av honorna lyckats gömma alla dom.... för ingen av mina flickor har varit speciellt stora... den ena har alltid varit "tjockare" än den andra...men har inte blivit något smalare nu.....kamphanen måste ju vilja äta dom annars skulle han väl inte jaga dom hela tiden eller ?

      Kommentar

      Arbetssätt...