världens sämste?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spån tomten
    • June 2005
    • 60

    världens sämste?

    har ett kar på 150 liter med 4 guppys 3 honor 1 hane + tre kuhliålar

    mitt problem är att jag får inte gyppysarna att föröka sig. ger dom varierad kost så som dafiner, frysta röda mygglarver, frysta artemia.

    jag måste vara världens sämste akvarist eller?

    jag har allvarliga problem tror jag jag vet att för att få guppisar att reprodusera
    är att JUST AD WATER!!! please HELP!
    spån
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Ett tips: Det gäller också att ha rejält med växter så inte guppy-ynglen blir uppätna lika fort som dom blir födda.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • platy5
      • May 2005
      • 1087

      #3
      testa o köpa in en till hane . men dom kanske äter upp sina yngel så fort dom föds om du har sett jätte tjocka honor med svart mage nästan då är dom gravida.
      __________________________________________
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

      Kommentar

      • Spån tomten
        • June 2005
        • 60

        #4
        Ursprungligen postat av erikthur
        Ett tips: Det gäller också att ha rejält med växter så inte guppy-ynglen blir uppätna lika fort som dom blir födda.
        jag har ganska bra med växter och gömställen
        tack för tipset annars
        spån

        Kommentar

        • Spån tomten
          • June 2005
          • 60

          #5
          har funderat på om dom kanske inte är könsmogna men dom är ju rätt stora.
          hade 3 hanar från början 2 har dött ska nog köpa en eller två till.
          har haft guppys förut som avlat av sig som fasen och då har jag kört ungefär som ja gör nu kanske att dom mumsar upp sina ungar innan jag hinner se nåra ska flytta över dom i ett 40liters kar om nåra dagar ska nog bli lättare och hitta nåra yngel då.
          spån

          Kommentar

          • Lucas_magi
            • June 2005
            • 159

            #6
            Jag tycker du ska köpa in fler guppy i ett så pass stort akvarie för små guppy. Om jag skulle varit du så skulle jag haft 5 hanar coh 15 honor. Fast det bross ju lite på vilken sorts guppy det är med det skulle nog gå bra

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              ger dom varierad kost så som dafiner, frysta röda mygglarver, frysta artemia.
              Vad menar du med varierad kost - de foder du nämner är varken varierande, protein- eller vitaminrika foder.
              Varför inte köra med torrfoder också.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Spån tomten
                • June 2005
                • 60

                #8
                hmmz hittade äntligen ett yngel i karet så det är nog så att dom äts upp innan jag hinner göra nått ska fixa yngel kassar och stuff hoppas det blir bättre.

                jo torrfoder kör ja med oxå glömde skriva det
                spån

                Kommentar

                Arbetssätt...