Black mollys - snart yngel ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cicci_92
    • March 2005
    • 142

    Black mollys - snart yngel ?

    Köppte några black mollys för några veckor sen och honorna är nu väldigt feta antar att dom får yngle snart..

    Äter dom sina yngel som guppysarna gör ? Eller kommer alla att klara sig ?

    Hur många får dom ungefär ?

    Äter dom all sorts foder från början eller måste dom ha någor speciellt ?

    Och ungefär hur länge är dom dräktigta ?

    Hoppas ni kan svara på frågorna
    //Cecilia
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    ja dom flesta mollysar äter sina yngel men allt annat är likt alla levande födare förutom att molly föder större yngel å MYCKET guligare än de andra de äter vanligt foder smula ner det till små bitar bara
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • Cicci_92
      • March 2005
      • 142

      #3
      okej, så dom är mycket större än guppy-bebisarna ?
      //Cecilia

      Kommentar

      • Cicci_92
        • March 2005
        • 142

        #4
        inga som har några mer tips eller så ?
        //Cecilia

        Kommentar

        • nickee
          • December 2004
          • 119

          #5
          mina mollysar rör inte ynglena inte äns andras yngel dom e väldigt snälla!! dom får ungefär 30-40 yngel iallafall mina..
          sincerely nicke

          Kommentar

          • Sara1982
            • March 2005
            • 315

            #6
            hur många yngel det blir tror jag beror lite på hur stora honorna hunnit bli. Mina får 20-30 yngel per kull och de får nya kullar var 4e till 5e vecka som det sett ut nu sen jag köpte dom och de äter inte ynglen..snarare de andra i akvariet som är glupska på dom.

            Kommentar

            • lenis3
              • June 2004
              • 2254

              #7
              mina mollys äter sina yngel! ÄCKLIGT!
              Min zoon
              Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                #8
                Har haft black molly i ett halv år 2 honnor och 2 hannar men jag har aldrig set några yngel , konstigt för dom borde väl fått några yngel någon gång på sex månader.

                Kommentar

                • platy5
                  • May 2005
                  • 1087

                  #9
                  men dom måste ha blivit uppätna då , om du vill ha yngel köp in 2honor och en hane till.
                  __________________________________________
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

                  Kommentar

                  • SockerSara
                    • May 2005
                    • 74

                    #10
                    Mollyyngel är lättuppfödda.. gissar att de blir större än guppyyngel.. har aldrig lyckats få guppyyngel då jag endast haft hanar :P

                    Men mina vuxna Mollys har gett fan i ynglena.. det var en hane som jagade dme lite förr.. men han finns inte i livet längre.. Jag har fött upp runt 30-40 friska fina Mollyyngel på bara.. 6 månader

                    Vad du kan tänka på om du vill att mer än gälften av ynglena överlever om du har andra yngel-ätande fiskar är ju att ha flytväxter.. eller i allmänhet mycket växter.. Mollys gillar sånt.. då kan ynglena gömma sig.. jag har flytväxter i mitt avelskar.. och det går hur bra som helst..
                    Man kan smula sönder fodret lite extra när man har yngel.. så kan de äta lättare. Annars finns det ju färdigsmulat foder.. men det känns onödigt att köpa nytt bara pga det..

                    Hoppas det går bra med ynglena!
                    Sara & Thomas

                    Kommentar

                    • sacha
                      • May 2005
                      • 1016

                      #11
                      Jag har fiskat upp 12 Molly yngel nu under 3dagar, verkar som att en av mina honor har fött lite i etapper, alt att flera honor har fött samtidigt å bara några få blivit kvarm Jag matar också med smulat sera vipan, spirulina flingor, röd mygglarver och idag testade jag artemia, vilket jag märkte va en STOR favorit
                      Tjopp...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...