Stressad Molly..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SockerSara
    • May 2005
    • 74

    Stressad Molly..

    Jag har två Mollyhanar.. en Segelfena och en vanlig Black..
    Segelfenan jagar Blacken så han knappt kan komma fram och äta... han gömmer sig bara under en sten medan Segefenan jagar honorna och försöker para sig HELA TIDEN..
    I dag lessnade vi och flyttade över honom till ett mindre akvarium där vi har några Tigerbarber (ej fullvuxna). Men nu verkar Segelfenan jätterädd och stressad som fan.. han bara gömmer sig och vågar knappt titta åt Barbernas håll...

    Min jätteakuta och stora fråga är nu:
    Vart ska jag göra utav Segelfenan?.. Vill ju inte ge bort/sälja/ta livet av honom för han är ju så vacker och går säkert att odla fram jättefin exemplar utav... men han stressar alla andra Mollysar..
    Om han nu är så rädd för Barberna vart ska jag då ha honom?

    Hu gör jag??!!
    Sara & Thomas
  • LindiLooo
    • May 2005
    • 32

    #2
    Hej. Kan du inte ställa iordning ett kar till honom med tex tetror som sällis? Min segelfena är förj*vlig på honorna så jag har funderat på att flytta honom tillsammans med hälften av neontetrorna för dem ger han fanken i och de stör inte honom... Jag vill inte heller ta bort min segelfena och att slänga i fler honor till honom för att avlasta de stackarna han har går inte då karet är fullt..(gammal hundmänska som jag är börjar jag allvarligt fundera över att man slänger sej med att Labradorhanar är kraftigt översexuella.....vad är då min segelfenshane?????? )

    Hoppas du finner en lösning eller att någon mer erfaren har några bra tips till dej!!

    Mvh
    *17 neontetror, 3 mollys, 1 svärdbärare (ska bli 4), 2 kamphonor, 2 malar, 1 filterräka*
    Linn

    Kommentar

    Arbetssätt...