Mollyyngel

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

Mollyyngel

Igår morse släppte jag ned 3 mollyyngel i stora karet. Jag såg dem en stund då, men idag är de osynliga. Den ene skymtade jag i morse men de andra 2 är borta!
    Dom var inte i filtret och jag tror knappast nån annan käkat upp dem, för dom var rätt stora.

Min fråga är: brukar dom gömma sej totalt några dar, kanske t o m mot botten så man inte ser dem?
    Nån som känner till detta? Jag har inte haft mollyyngel tidigare och känner mej lite osäker.
    Svea

Mina bilder
    Min zoon
  • Marlin
    • January 2005
    • 156

Mina mollyyngel håller sig gärna vid botten så kanske ser du dem inte bara. Kommer de inte fram när du matar?
    Mvh,
    Malin

Kommentar

• svea
      • February 2005
      • 2476

Jo, den ene såg jag helt snabbt i morse när jag matade, men sen dess syns inte nån av dem.
      Du menar att de vistas tid botten även när de är lite större? Mina är ju alltså inte nyfödda utan har gått i ett yngelakvarium en tid. De kanske bara är lite försiktiga i början? Det hoppas jag ju på för dom är väldigt fina.

Svea

Mina bilder
      Min zoon

Kommentar

• Marlin
        • January 2005
        • 156

Jag har mollys som är lite mer än en månad och tycker att de är överallt i akvariet. Ibland vid botten, ibland vid ytan. Det kan vara svårt att se alla på en gång. Det kan ju vara som du säger att de är lite blyga såhär när de kommer till en ny miljö. Håller tummarna för det.
        Mvh,
        Malin

Kommentar

• svea
          • February 2005
          • 2476

Tack för att du vill svara. Mina är nog något äldre.
          Jag provade nu med att mata lite för att testa. Och si... en av dem kom fram. Tror att det är den störste. Dom andra syntes inte till.

Hoppas på att dom är vid botten, det är ju lite svårare att se dem där bland alla växter.
          Mollyungar är verkligen hemskt söta och pigga.

Vet du något som Black Molly är HEMSKT noga med? Mat, värme, osv osv. Något som är väldigt speciellt med dem, som jag måste tänka på, även betr de vuxna.

Svea

Mina bilder
          Min zoon

Kommentar

• Marlin
            • January 2005
            • 156

Håller med om att mollyungarna är väldigt söta!

Jag är nybörjare på black mollys så jag vet inte så jättemycket. Jag har försökt följa det som står i beskrivningen på zoopet och det har funkat hittills.
            Mvh,
            Malin

Kommentar

• svea
              • February 2005
              • 2476

Ok, tack i alla fall. Jag följer oxå det och läser i böcker. Salt häller jag inte i eftersom jag har pansarmalar där.

Nu hoppas jag att dom kommer fram i morrn, de små liven. Man vill ju inte missa en endaste av dem.
              Svea

Mina bilder
              Min zoon

Kommentar

• rent vatten
                • April 2005
                • 1061

Jag har också Mollys men dom har jag till mina andra fiskar så dom får lite levande föda då och då . Lite grymnt men dom andra måste leva också?

Kommentar

Arbetssätt...