Endlers Guppy - var i Stockholm??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hemma
    • October 2003
    • 141

Endlers Guppy - var i Stockholm??

Jag är sugen på att skaffa, men var får man tag på dem?
    Har varit i flera zooaffärer i norra stockholm men inte sett någon.
    Tips?
    som gillar fiskar !
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

Gå på en akvarieförenings möte/auktion. Det finns i stort sett alltid Endlers där. I handeln har jag bara sett det på Akvarielagret, och även där bara nån enstaka gång.

Bollmora har storauktion den 27'e (och de skämtar inte - deras auktioner är STORA), och Haninge har "akvarieloppis" (dvs fasta priser) imorgon söndag.
    Jag är rätt säker på att det kommer att finnas Endlers på bägge ställena.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• plizken
      • April 2004
      • 1293

Jag hade tänkt sälja lite Endlers på Bollmoraauktionen men dom kommer inte att hinna växa till sig innan dess, men vem vet. kanske nästa auktion.
      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

Kommentar

• Triana
        • January 2005
        • 840

akvarielagret hade endlers förra gången jag var där.. men då har du nog ingen aning om hur rena de är...

Kommentar

• erikthur
          • March 2004
          • 9953

Men en sak är nog säker - Endlers (och annan fisk) är nog i stort sett alltid billigare genom föreningarna...
          Killies is a lifetime passion

Kommentar

• swetrot
            • April 2003
            • 966

Jag var på Akvarielagret och Djur & Sånt i Tyresö idag, och på bägge ställena fanns det mindre varianter av guppy som kallas Endlers.

Kommentar

• Fisktjejen
              • February 2005
              • 310

Ursprungligen postat av Triana
              akvarielagret hade endlers förra gången jag var där.. men då har du nog ingen aning om hur rena de är...
              Hur menar du? Att deras endlers inte skulle vara renrasiga eller att deras akvarium är smutsiga?

Kommentar

Arbetssätt...