Krokiga guppys??!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sissi
    • January 2005
    • 83

    #16
    Det finns nog tyvärr inget som du kan göra... Vänta och se bara... En av mina guppyhonor dog i morse... Men de var ganska väntat... hon har inte ätit på flera dagar... Stod bara still och tittade... Men hon var ju med i alla fall...
    Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.

    Kommentar

    • cecilia
      • January 2003
      • 754

      #17
      Var på biblioteket och läste senaste numret av Practical Fishkeeping igår. Där togs problemet med krökta ryggar upp. Som skäl angavs
      1. Genetiska defekter (inavel)
      2. Näringsbrist (c-vitamin, kalcium)
      Och, om problemet uppstår plötsligt
      3. Invärtes infektioner i långt framskridet skede.

      Mvh Cecilia

      Kommentar

      • Amalia
        • October 2004
        • 601

        #18
        Min dog i morse eller i natt. Den hade blivit aldeles vit under magen och den låg på sidan bara.
        /Amalia
        1 Kampfisk
        1 Otto

        Kommentar

        • Sissi
          • January 2005
          • 83

          #19
          Synd... Men ja har aldrig haft en krokig hona som överlevt... Visst kan de vara så att de fött för mycket ungar också??
          Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.

          Kommentar

          • Amalia
            • October 2004
            • 601

            #20
            Jag vet inte, min har inte fått några ungar. köpte den för 2 veckor sedan
            /Amalia
            1 Kampfisk
            1 Otto

            Kommentar

            • Uddaveka
              • June 2007
              • 431

              #21
              Torpedsjukan?
              ~Love animals~
              Kramar Sofia
              160l, 100l, 54l, 40l

              Kommentar

              • Vandal
                • January 2006
                • 1655

                #22
                tänkte exakt samma... enligt en polack jag känner som hållt på mkt med levandefödare så handlar det om brist på spårämnen och då främst kobolt... han gav mig en flaska medecin/vitaminer som hette kobaltosan och det blev genast bättre... Eller, de fiskar som redan var drabbade blev inte bättre men resten av fiskarna drabbades inte iaf... dock har jag aldrig sett kobaltosan i sverige... en titt på innehållsförteckningen gör dock att jag gissar på en mix av koboltklorid och kaliumpermanganat, skulle dock inte få för mig att blanda nåt sånt själv...
                over and out /Petter
                Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #23
                  Ursprungligen postat av Vandal
                  tänkte exakt samma... enligt en polack jag känner som hållt på mkt med levandefödare så handlar det om brist på spårämnen och då främst kobolt... han gav mig en flaska medecin/vitaminer som hette kobaltosan och det blev genast bättre... Eller, de fiskar som redan var drabbade blev inte bättre men resten av fiskarna drabbades inte iaf... dock har jag aldrig sett kobaltosan i sverige... en titt på innehållsförteckningen gör dock att jag gissar på en mix av koboltklorid och kaliumpermanganat, skulle dock inte få för mig att blanda nåt sånt själv...
                  Ja det kan ju finnas anledningar till att vissa typer av medicin inte finns här....
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • Vandal
                    • January 2006
                    • 1655

                    #24
                    hehe... den finns i öststater iallafall... och fiskarna växer snabbare av den... hmm.... tur att den är slut om man skulle få besök av ordningsmakten....
                    over and out /Petter
                    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #25
                      Ursprungligen postat av Vandal
                      hehe... den finns i öststater iallafall... och fiskarna växer snabbare av den... hmm.... tur att den är slut om man skulle få besök av ordningsmakten....
                      Jag tror nog inte straffet för att inneha DEN typen av mediciner är så hårt....

                      Tyvärr experimenteras det friskt inom fiskuppfödningsbrachen; sprutfärgade fiskar; hormonbehandlade fiskar; som jag kallar "felavlade" fiskar med extrem kroppsform (ex. vis. ballongmolly, bubbleeye-guldfiskar mm) o.s.v.
                      Människan är konstig ibland/ofta.
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      Arbetssätt...