Behöver snabbt hjälp angående mina mollysar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliden2
    • January 2005
    • 434

    Behöver snabbt hjälp angående mina mollysar

    Idag har jag köpt 2st vita mollysar tillsammans med 3 svärdbärare och mollysarna står och snappar luft vid ytan nästan hela tiden. Jag har tidigare haft ciklider i akvariumet (tills igår) och idag gjorde jag ett delvattenbyte på ca 30% och tillsatt ca 5tsk salt i mitt kar på 200l.
    Har inte rengjort filtret och karet har varit igång i nästan 2 år. Ph-värdet ligger runt 6,8 och alla svärdbärarna och min stora ancistrus verkar må hur bra som helst. Tempen ligger på 25.
    Hur ska jag göra så att de mår bra? Kan man inte ha mollysar och svärdbärare ihop? Det har jag läst och hört att det ska gå också enligt han som ägde zooaffären. Behöver hjälp snabbt!
  • cotterpin
    • June 2004
    • 193

    #2
    Mollysarna lever oftast uppe vid ytan så det är inget konstigt beteende. Mina är ofta upp vid ytan och ser ut att kippa luft trots att dom inte gör det.
    //Jenny
    "I'm going the way i have to go" - cotterpin

    Växtakvarium 225L Yngelakvarium 45L Min Zoon

    Kommentar

    • Jimmy
      • January 2005
      • 103

      #3
      När jag hadde mollisar en gång i tiden så gjorde dom så, troligen inte konstigt alls.
      Svärdbärare och mollysar i samma kar är inte ett problem.

      Kommentar

      • cikliden2
        • January 2005
        • 434

        #4
        Tack för alla svaren!

        Då vet jag att det är ett normalt beteende. Kan mycket mer om ciklider och måste nog läsa på lite mer om ungfödande fiskars beteende.Toppen att jag fick svar så snabbt!

        Kommentar

        Arbetssätt...