Konstiga guppies

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysaan
    • November 2004
    • 138

    Konstiga guppies

    Min tyvärr enda guppyhona har börjat bete sig konstigt. Står i princips konstant vid pumpen. Vid sidan av alltså. Kommer fram vid mat iofs men är inte lika aktiv vid maten som vanligt. Hon är ganska tjock och jag funderar på om hon ska yngla eller så. Är lite orolig då mina andra guppie honor har gjort likadant sstrax innan de dog. Vad tror ni???

    Mina hanar har dessutom börjat bråka och i affären sa de att man kunde ha bara hanar om man ville. så varför bråkar mina pojkar? Det är den ena som är ssurig mot den andra.
    www.mysaan.net Smycken för alla
  • Solo
    • December 2003
    • 142

    #2
    Tjena! Hanar (oavsett art) kan vara lite småkinkiga mot varandra men så länge som det inte är ren mobbning så låt det vara. Man kan ha bara hanar men du har ju en hona också och då flödar macho-generna. Din hona ska förmodligen ha yngel och känner sig kanske lite trött. Hanarna kan också vara väldigt jobbiga för henne så fort som hon visar sig. Försök att sätta henne i en yngelkasse med växter i, verkar hon inte väldigt orolig så låt henne vara där ett tag. I yngelkassen är hon skyddad från hanarna. Sätt yngelkassen nära pumpen om det går då det verkar vara där hon vill vara. Lycka till!
    Ampullariafarm i 300 & 500 liter.

    Kommentar

    • Moose9
      • June 2004
      • 71

      #3
      har du t ex bara 1 eller 2 honor till dina hanar så kan dom bråka om honorna.. Dom kan även bråka om honorna även ifall du har 8 honor t ex p.g.a att den ena vill ha alla honor för sig själv.. Där är det enda du kan göra är att sära på hanarna men det skulle inte jag gjort för än en verkar väldigt skadad..

      Angående honan så kan dom göra sådär innan dom ska föda eller p.g.a av att dom är sjuka.. Men det har jag aldrig lyckats förutspå om dom ska föda eller dö.. Kan vara nån sjukdom som ligger och krånglar men vänta och se om den verkar må riktigt dåligt så får du kanske sätta den i karantän och byta mycket vatten varje dag och be en stilla bön

      Kommentar

      • Mysaan
        • November 2004
        • 138

        #4
        Tack för era svar!

        Då håller vi en tumme för att det är yngel på väg då. Hannarna slåss ju inte direkt de är bara smågriniga mot varandra
        www.mysaan.net Smycken för alla

        Kommentar

        Arbetssätt...