Platyyngel - mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • plyyp
    • August 2004
    • 80

    Platyyngel - mat?

    Hej!

    Har fått en kull med platyyngel... Men dom verkar inte vilja äta mina flingor som jag ger dom.. Flingorna faller till botten,, och börjar "mögla" (eller liknande).. Jag har testat två typer av flingor, "ordinare" och flingor för specifikt levandefödare.

    När ska man börja mata ynglena? På lite olika ställen på internet fick jag svaret att man ska börja mata ynglena direkt, men det verkar inte funka. Hjälp?

    Kan/"ska" man mata med något annat än flingfoder??

    Det kan kanske vara så att honan födde för tidigt och att det därför tar lite längre tid innan dom kan börja äta normalt???

    MVH
    David
  • FinaFisken
    • March 2004
    • 184

    #2
    du kan mata ynglena med t.ex. frysta mygglarver eller cychlops , det brukar uppskattas , och ynglena växer och frodas. =) .
    =)

    Kommentar

    • plyyp
      • August 2004
      • 80

      #3
      jo, men när dom inte verkar äta något alls, så känns det dumt att kasta i mygglarver??

      Kommentar

      • FinaFisken
        • March 2004
        • 184

        #4
        men dem brukar inte äta flingfoder. jag gav mina yngel spec "mini flingfoder" för ynglenas "första stadium" . och det åt dom på direkten.
        =)

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Mal vanliga flingor riktigt fint det brukar gå dessutom flyter det lite längre än de vanliga flingorna
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • Wikman
            • June 2003
            • 30

            #6
            Jag brukar ge dom bananinfusorier första tiden. Gratis och dom äter som galna. Därefter får dom artemia, mycket uppskattat!.

            Kommentar

            Arbetssätt...