Bara 2 yngel??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mackmut
    • June 2004
    • 49

    Bara 2 yngel??

    Min platyhona födde för 2 dagar sen 2 små yngel. Sedan dess har hon inte fött några fler. Hon är fortfarande rund om magen, och simmar upp och ner för glaset. När kommer resten?
    Marcus
  • elvina
    • October 2004
    • 103

    #2
    Såg du när honan fick ungar? Annars kan ju resten av ungarna som hon födde blivit uppätna. Men då skulle de vara konstigt om hon fortfarande var rund om magen, så vi får väl hoppas att dom kommer snart och att et inte är nått fel på honan!

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Inte konstigt om hon är rund om magen - hon har förmodligen ätit en del yngel - Sånt är livet i akvarieburken...
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • mackmut
        • June 2004
        • 49

        #4
        men hon kan väl inte bli lika tjock?? fast jag såg ju inte när hon fick ynglena, så...det jag tror nu är att hon fick 2 yngel för ett tag sedan, och att jag har missat dem. de har fått växa lite, de är ca 0.5 cm nu...det är de väl inte som nyfödda? sedan har väl honan hållit inne på resten, ingen aning om varför...
        Marcus

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Platy föder alla ynglen inom några timmar i alla fall.
          Och får hon chansen så äter hon upp så många som möjligt.
          Och blir därmed ganska rund om magen - dock inte fullt så rund som innan födseln. Hon blir dock slankare om de är de andra akvarieinnevånarna som står för merparten av festandet.
          Vid storlek 5 mm är ynglen inte så gamla
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          Arbetssätt...