Fler fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • figo
    • October 2004
    • 480

    Fler fiskar?

    Hej jag undrar om jag kan ha fler fiskar,jag har 2 slöjstjärtar,(4 och 6cm utan stjärtfena)två platys,tolv neontetror och en skalar i ett 45 liters? Tack på förhand!
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    #2
    Inte för att vara taskigt p mnågot sätt, me ditt akvarium är nog lite överbefolkat. Skalaren och Slöjstjärtarna är båda för stora. DU kanske ska ta bort de o satsa på Gurami eller någon annan art som inte är så stor.
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto

    Kommentar

    • figo
      • October 2004
      • 480

      #3
      P.S de verkar trivas jättebra och skalaren är ej fullvuxen!
      m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

      Kommentar

      • Fawkes
        • February 2004
        • 246

        #4
        <font color="red"><font size="4"><font face="Arial Black">NEJ!</font id="Arial Black"></font id="size4"></font id="red">
        Jag nöjer mig nog med det svaret...inväntar de kommande anfallet

        /Anna
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

        Kommentar

        • Amalia
          • October 2004
          • 601

          #5
          Jaha, man vad hade du tänkt göra när de blir vuxen då? Och slöjstjrätarna de kan bli nästan 30 cm. o sen en Skalar på de? Fiskarna kommer ju inte att kunna röra sig !
          /Amalia
          1 Kampfisk
          1 Otto

          Kommentar

          • figo
            • October 2004
            • 480

            #6
            Då har jag ett större kar!
            m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

            Kommentar

            • Amalia
              • October 2004
              • 601

              #7
              VArför har du ej Skalaren i de akvariet nu då? O föresetn så är Slöjstjärten en kallvattenfisk. Den ska ha högst 23 grader. SÅ inga av dina fiskar passar i ditt 45 liters akvarium utom neontetreorna och platyn.
              /Amalia
              1 Kampfisk
              1 Otto

              Kommentar

              • Fawkes
                • February 2004
                • 246

                #8
                Kom å tänka på ett gammalt talesätt: "Man ska inte kasta sten när man själv sitter i glashus".
                Hittade dett i tråden "kampfisk i skål" skrivet an Amalia:
                Din skål är nog ca: 25 liter. Min har samma storlek och den är 25 cm. Fast jag har 2 st SLöjstjärtar. En fråga bara. Är de lätt att få kampfiskar att leka?
                (ingen idé att ni börjar tjabba på mig då jag är för upptagen med att lägga näsan i blöt )
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

                Kommentar

                • Amalia
                  • October 2004
                  • 601

                  #9
                  Jag vet mycket väl att mitt akvrium är för litet för mina fiskar. Men mina har de iaf inte för varmt.
                  Och visst kan man ha en scalar i ett 45 liter akvarium.Så klart är de väl fult möjligt, precis som jag har. Men jag sitter ju inte o skriver o frågar om jag kan ha fler när jag själv vet och när de är helt solklart att jag inte kan ha flera fiskar.

                  Jag vet inte vart du har köpt dina fiskar Figo men jag hoppas att de i akvarieaffären sa till dig att varken Scalar eller SLöjstjärt passar i akvariet, och att slöjstjärtan behöver kallt vetten medans scalaren varmt.

                  Och om de nu är så att du faktist har ett stlörre akv&lt;rium så borde du kanske använda de antingen till din scalar, dina neontetror och dina platy eller till dina slöjstjärtar. De är bara ett förslag?

                  Lycla till med dina fiskar
                  /Amalia
                  1 Kampfisk
                  1 Otto

                  Kommentar

                  Arbetssätt...