Kan jag ha fler fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maanda
    • September 2004
    • 423

    Kan jag ha fler fiskar?

    Har en fråga. I mitt lilla 60-liters har jag korallplatys. en hane o två honor. Var i djuraffären i förrgår och såg att det hade jättefina black mollys. De verkade trivas jättebra o mådde bra. Det fanns till och med yngel i akvariet. Blev så sugen på att ha 2-3 stycken. Undrar bara om det blir för fullt eller om det skulle gå bra?
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    #2
    uhm...
    om du har tre små fiskar i ett 60 liters, så skulle det nog bara vara bra om du skaffade några fler. Black mollys borde ju även passa bra tillsammans med andra levandefödare, så jag ser inget hinder till varör du inte skulle skaffa 2-3 stycken till...

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg

    Kommentar

    • maanda
      • September 2004
      • 423

      #3
      okej... var bara lite osäker, för det är ju så många som har för mkt fiskar.. så det är väl bättre att vara på den säkra sidan... antar att det är likadant med mollys som med platys eller svärdbärare, att de blir megatjocka innan de föder osv osv? eller är det svårare att få yngel på dom?

      Kommentar

      • Black_666
        • October 2003
        • 475

        #4
        det är ungefär samma sak med mollys, fast man kan inte se in i dem, de blir därimot nästan fyrkantiga när det snart är dags
        Black Molly

        Kommentar

        • Amalia
          • October 2004
          • 601

          #5
          Om du bara har 3 st fiskar så får de jätte bra men molly. De är nog tillomed bättre med lite fler fiskar. Du kanske vet någon fin stimmfisk om du vill ha de, text nån tetra, eller några levande födare.

          Lycka till
          /Amalia
          1 Kampfisk
          1 Otto

          Kommentar

          • nikki
            • May 2004
            • 224

            #6
            Har du bara korallplatys eller?? Du skriver på ett annat ställe att du har 60 liter med korall platy och svärdbärare.
            Katti

            Kommentar

            • maanda
              • September 2004
              • 423

              #7
              mm.. har bara korallplatys nu. svärdbäraren har tyvärr gått ifrån mig pga ålderdom.
              okej ni tycker jag ska ha mer. är bara så rädd för att det ska bli fisksoppa av allt. har råkat ut för det tidigare nämligen, det är därför jag är lite osäker.
              kanske ska jag slå till med tre honor o en hanne (black mollys) och kanske 10 neontetror?
              och några otocinclusar?

              Kommentar

              • Amalia
                • October 2004
                • 601

                #8
                De låter som ett bra förslag. Min syster har 2 st Läppgurami, 6 st sorgmanteltetror,1 mal, 3 guppy och 3 st black molly. De går bra. SÅ om du frågar i akvarieaffären så vet de ju kanske vilka fiskar som passar om du är orolig för de.


                Lycka till
                /Amalia
                1 Kampfisk
                1 Otto

                Kommentar

                • maanda
                  • September 2004
                  • 423

                  #9
                  Okej, det ska jag göra... Tack för alla förslag. Uppskattar det!
                  Kom gärna med fler förslag i fall något poppar upp =)

                  Kommentar

                  • maanda
                    • September 2004
                    • 423

                    #10
                    Köpte 3 black mollys idag. En hane o två honor =D Dom är jättefina..

                    Kommentar

                    • Amalia
                      • October 2004
                      • 601

                      #11
                      Okej, håller me, de är fina med sin svarta färg HAr du funderat på några andra fiskar?
                      /Amalia
                      1 Kampfisk
                      1 Otto

                      Kommentar

                      • maanda
                        • September 2004
                        • 423

                        #12
                        mm.. har funderat en hel del faktiskt, men inte kommit fram till något definitivt ännu. måste ha någon slags algätare, som inte blir för stor. har ju funderat på ottosar, men..
                        sen skulle jag vilja ha nån stimfisk (typ neontetra/kardinaltetra).. men undrar om det blir för mkt?
                        tror inte det, men men...

                        Kommentar

                        • Amalia
                          • October 2004
                          • 601

                          #13
                          min syster har ett 54 liter akvarium där har hon en antenn-mal, den blir inte större än 10 cm. ett stim med neontetror går nog bre. Eller kardinal tetror. Kanske någon gurami, eller liknande? DE finns i många färger Hoppas du hittar några fiskar du gillar.
                          /Amalia
                          1 Kampfisk
                          1 Otto

                          Kommentar

                          • maanda
                            • September 2004
                            • 423

                            #14
                            Mm antennmal kanske skulle gå... hade en gurami när jag var liten å den va bara elak.. hehe så jag har lite fördomar mot dom, men kanske...

                            Kommentar

                            • Amalia
                              • October 2004
                              • 601

                              #15
                              Joo, min syra har en hona och en hane, och hanar brukar jaga honon o så,. Men ibland är de vänner o så. DE är lite olika
                              /Amalia
                              1 Kampfisk
                              1 Otto

                              Kommentar

                              Arbetssätt...