Guppyyngel eller ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Heiniken
    • August 2004
    • 36

    Guppyyngel eller ?

    Det är så att min ena guppyhona ser höggravid ut...men jag vet inte...känns som att det är något fel på henne...hon är slö, och det ser nästan ut som att det håller på att gå hål på magen...så ser det ibland ut som att det hänger som spindelnät från henne...Ska jag vänta på yngel eller har hon typ bukvattensot..eller vad det nu hette...hon brukar vara tjock vilket jag antar beror på yngel...har inte sett några men jag har ju andra fiskar med...blir antagligen uppätna...är det någon som vet ?
    *just wanna be loved*
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Nej, jag tror inte den har bukvattensot. Den är nog gravid elelr så har den precis ätit upp ynglena.

    Kommentar

    • Heiniken
      • August 2004
      • 36

      #3
      *suck*...nu dog hon iaf...ser ut som ett sår under buken...varför blir det så...kan de bli dåliga om de haft yngel många gånger förr ? Denna gången kom det inga...helt säker...har haft henne i ett yngelkar...vaktat som en hök...men hon kan ju inte vart så gammal heller...eller det vet jag iofs inte...jag har väl kanske haft henne ett halvår eller något...vet ju inte hur gammal hon var då...Hur gamla blir dom ?
      *just wanna be loved*

      Kommentar

      • Antonius
        • August 2004
        • 44

        #4
        vet inte hur gammla de blir men sprack hon eller vad menar du??
        69 Liters kar med:

        2 Metallpansarmalar
        2 Ancistrus
        2 Fjärilsciklider
        2 Kometplaty
        2 Svärdbärare

        Kommentar

        • Heiniken
          • August 2004
          • 36

          #5
          Nej inte sprack...men hon var sårig på buken...såg nästan ut som att ynglen försökt att äta sig ut ur henne...men det kan väl inte hända ?
          *just wanna be loved*

          Kommentar

          • Heiniken
            • August 2004
            • 36

            #6
            Nej inte sprack...men hon var sårig på buken...såg nästan ut som att ynglen försökt att äta sig ut ur henne...men det kan väl inte hända ?
            *just wanna be loved*

            Kommentar

            • Robot
              • February 2004
              • 1174

              #7
              Många guppyhonor dör i samband med födsel.. Tyvärr..

              Kommentar

              • Heiniken
                • August 2004
                • 36

                #8
                Hmm..det var ju mindre kul...men dör ynglena med då...hur vet man när det är dags ?
                *just wanna be loved*

                Kommentar

                • Heiniken
                  • August 2004
                  • 36

                  #9
                  Hmm..det var ju mindre kul...men dör ynglena med då...hur vet man när det är dags ?
                  *just wanna be loved*

                  Kommentar

                  Arbetssätt...